HeroQuest II: Legacy of Sorasil

HeroQuest II: Legacy of Sorasil
Producent i rok wydania:
Gremlin Graphics 1994
Platforma:
Amiga
Porady:
Pobierz grę
(1.825 MB)

Ocena: ( 9.33 / 10 )
12345678910

Głosów: 9 Pobrano: 56 razy.

Zaloguj się, aby ocenić grę!
Nie masz konta? załóż je!
Kod/Tips: Możliwe jest oszukanie stanu gry (zapis), Stan gry zapisywany jest w w pliku : " FrogAndParrot" , a wartości w bajtach odpowiednio... Więcej >>>

Recenzja - Poradnik

Poradnik


HeroQuest II: Legacy of Sorasil
© 1994 Gremlin Graphics

Poradnik

Witam, w poradniku dotyczącym "Legacy of Sorasil". Skierowany jest on przede wszystkim do osób które utknęły w którymś momencie tej miodnej skądinąd gry rpg. 
Poradnik został podzielony na dwie części: "Porady" - czyli zbiór podpowiedzi, wskazówek, obranych przeze mnie taktyk podczas gry itd. które powinny uprościć graczowi poruszanie się w świecie "HQII:LoS". Największą, drugą część poradnika zajmuje "Opis poszczególnych misji", uzupełniony o mapy terenu na których one się rozgrywają.  Mam nadzieje że zawartość poradnika przypadnie do gustu i będzie pomocna. Udanej lektury!


Porady:
-jako optymalny skład, proponuję wybrać drużynę składającą się z dwóch wojowników i dwóch czarodziei. Ja grałem drużyną w składzie: Angor, Grimbeard, Calorflame, Ravenslock. Dwie pierwsze postacie są jakby "pierwszą linią ataku", dwie pozostałe, mogą za pomocą magii uderzać z dystansu.


-podczas rozwijania postaci inwestować w następujące cechy bohatera: wojownicy – siła oraz umiejętności walki (+ od czasu do czasy zdrowie), magicy: zdolność posługiwania się magią i percepcja.


-wojownicy w swoim ekwipunku powinni obowiązkowo mieć przynajmniej 1 szt. healing potion, oraz 1szt. potion of courage - z pewnością przyda się przy końcu każdej misji (walka z bossem). Postacie posługujące się magia, niech używają jej rozsądnie, gdyż nie ma możliwości odnowienia zasobu many podczas misji.


-w poszczególnych misjach, obszar do eksplorowania jest na tyle duży, że szkoda czasu na zwiedzanie go całą grupą. Drużynę najlepiej podzielić w pary (wojownik + czarodziej /kleryk), pierwszy z nich kosi wrogów, drugi (większa percepcja) pomoga szukać ukrytych przedmiotów.


-jak najszybciej zaopatrz wszystkie postacie w drużynie w ToolKit. Będzie przydatne to w momencie rozdzielenia drużyny – każda z nich, po wykryciu pułapki będzie mogła ją zneutralizować.


-na wszystkich bossów (oprócz ostatniego), działa następująca taktyka: dwóch otaczających go wojowników (w razie potrzeby wypić potion of courage lub heroic brew) , oraz na tyłach czarodziej i kleryk rzucający czary ofensywne (Lighting bolt, Ball of flame) lub uzdrawiające (Flame of Healing itp.)

 

 

Opis poszczególnych misji:
opisując misje odnosiłem do oznaczeń zawartych na mapach (lokalizacja bossów, ważnych z pkt. widzenia misji przedmiotów) , ponadto opisałem tylko czynności niezbędne do ich ukończenia danego poziomu. Starałem się nie podawać lokalizacji ukrytych przedmiotów ,złota itd. żeby nie psuć zabawy.

 

1/Barrow Mound of Yserat – przede wszystkim w pierwszej kolejności trzeba znaleźć i zabić wampira o imieniu Yserat, przy czym walka z nim składa się z dwóch etapów: w pierwszym , należy odnaleźć go można w dolnej, lewej części labiryntu. Po wygranej , wampir teleportuje się do górnej, środkowej części labiryntu (napis Yserat) – tutaj po dokończeniu przez naszą drużynę sprawy, zostaje po nim pierścień, (Ring of Elements). Tylko z tym przedmiotem w ekwipunku, pokonamy z kolei strzegącego wyjścia Golema (Warrior of Stone). Po nim z kolei dostajemy Key of Bones i udajemy się do wyjścia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2/The Oracle Stone – artefakt poszukiwany w tej misji znajduje się w prawej dolnej części mapy(napis Oracle Stone), strzeżony przez dwóch Obserwatorów (Beholders). Rozpoczynając tą misję można jednak udać się również do twierdzy Mrocznych Elfów (Dark Elves), tam czeka na nas spora ilość skarbów i doświadczenia do zdobycia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


3/The Island of Rin – tytułowa wyspa, kryje w sobie kolejny przedmiot który musimy zdobyć – Amulet of Rin. Zanim jednak go zdobędziemy, musimy pokonać przywódcę klanu jaszczurów, zamieszkującego tamte tereny - Thorastina. Jest on w posiadaniu pewnej mapy (Scroll of Thorastin).Umieszczając ją w ekwipunku możemy bezpiecznie przejść przez labirynt płyt dryfujących na jeziorze (Maze of Madness) – płyty po których możemy stąpać bez straty punktów życia, będą w jasnym kolorze. Po przejściu w/w labiryntu dojdziemy do budowli która kryje poszukiwany przez nas artefakt (napis Amulet of Rin).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4/The Castle of Dark Corruption- twierdza strzeżona pilnie przez dość liczną grupę Szczuroludzi (Ratmen), oraz ich lidera - Hornsona. Posiada on kolejny przedmiot który nas interesuje, czyli Staff of Teleportation (napis Hornson, górna-środkowa część mapy). Oczywiście dobrowolnie nam go nie odda. Musimy znaleźć sposób na zmianę jego decyzji, proponuję topór i miecz:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5/The Sewers of Koth – W tym etapie gry nie musimy koniecznie zabijać boss’a (pomieszczenie z napisem Gruntas Foul) , gdyż kolejny przedmiot do zdobycia ,a tym razem jest to święta tarcza Sorasil – ‘Paravanne’, jest praktycznie niestrzeżony i znajduje się w zupełnie innej komnacie (prawy-górny róg mapy) co Gruntas. Warto jednak przed zdobyciem Paravanne, poświęcić chwilę i pokonać najgroźniejszego przeciwnika w tej misji . Dostajemy w zamian jedną z potężniejszych broni w grze – Venom BroadSword. Jeszcze jedno: przeszukujcie obszary blisko studni, leżące na ziemi szczątki, miejsca porośnięte grzybami itp., słowem - nie tylko wewnątrz pomieszczeń. W tych miejscach również można znaleźć coś ciekawego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


6/Khaj-Aldoth – niegdyś siedziba rzemieślniczego klanu Krasnoludów, skąd pochodziły słynne na cały kraj najmocniejsze zbroje i potężne oręża. Teraz miejsce, w którym widać jedynie ślad dawnej potęgi, opanowane całkowicie przez czarną-złą magię , a na dodatek najeżone dość obficie pułapkami. Głównym celem w tym etapie jest zdobycie magicznych płaszczy (Cloak of Warding) , po jednym na członka drużyny (misja kończy się w momencie gdy każdy zdobędzie swój płaszcz). W przeszukując komnaty, możemy odnaleźć również mocne uzbrojenie tj. Plate Mail Armour, sztuk 2 (po jednej w dolnym prawej i lewej stronie mapy).Oczywiście są pilnie strzeżone – każda przez uzbrojonego po zęby krasnoluda. I jeszcze raz: uważajcie na zastawione pułapki! Jest ich w tej misji naprawdę sporo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7/The Temple of Oblivion – do serca „Świątyni Zapomnienia”, z której to musimy wykraść magiczny hełm – Albios, nie dostaniemy się tak łatwo. Po całym obszarze mapy (zarówno w środku piramidy, jak i na zewnątrz), porozrzucane są teleporty – każdy oznaczony inną literą. Rozwiązaniem zagadki tej misji jest wejście na poszczególne teleporty w odpowiedniej kolejności. Musimy zrobić to tak, aby litery następnych „wejść” ułożyły się w słowo KULCAT. Niestety, każdy z członków drużyny, aby znaleźć się w centrum świątyni, tą drogą. Jako taktykę na tą misję, proponuję utorować najpierw drogę słabszym fizycznie postaciom (czarodziejowi/klerykowi) , wybijając wszystkich wrogów dookoła, a później rozpocząć zabawę z teleportami. Na koniec pozostaje nam tylko walka z głównym kapłanem – Xanthy i Albios jest nasz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8/The Temple of Sorasil - przed ostateczna rozgrywką w ostatniej misji, pozostało nam znalezienie jeszcze jednego przedmiotu, a jest nim berło Sorasila, Palestra. Jednak przed nami daleka, dodatkowo najeżona wrogami droga. Przede wszystkim musimy przebrnąć przez labirynt, będąc już wewnątrz świątyni - należy wybrać ten po prawej stronie. Można udać się również udać się w sieć korytarzy po lewo - tam znajdziemy masę wrogów i niewielką ilość przedmiotów do odnalezienia. Czeka nas również potyczka z najsilniejszym na tym poziomie przeciwnikiem, postacią o wyglądzie mitologicznej Hydry – Kcintu. W misji tej można napotkać dwóch takich wrogów - po jednym w każdym z labiryntów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Palestra, znajduje się w górnej centralnej części mapy. Dzieli nas tylko (albo aż) od niej sieć paru dziesięciu teleportów, przez które należy przejść w odpowiedni sposób. Jaki?
Wykonać to należy dwoma postaciami z drużyny - pierwszą niech będzie na przykład któryś z wojowników, drugą czarodziej - to on znajdzie Palestrę (będzie miał tym samym silny oręż na ostatnią misję). Pierwsza z postaci wchodzi na teleport w pierwszym rzędzie, drugi od strony lewej (tam gdzie jeszcze przed chwilą stał wróg). Po teleportacji, stoi i nie wykonuje już ruchu. Teraz kolej na drugą postać : musi stanąć przed tym samym teleportem i wykonuje następujące ruchy (każdy ruch to jedno kliknięcie na strzałkę z kierunkiem): przód, przód, przód, lewo, lewo, przód, przód, przód, przód - Palestra jest Twoja.
Przed zakończeniem misji (czyli zdobyciu w/w artefaktu), warto udać się jeszcze do pomieszczeń na lewo od centrum w którym znajduje się Palestra. tam możemy znaleźć parę przydatnych przedmiotów do Twojego ekwipunku m.in. laskę Staff of Doom

9/Venthrax Castle – Jesteśmy teraz już o krok od uratowania naszej ojczystej krainy. W tym ostatnim etapie gry, czeka nas walka z głównym bossem - czarodziejem Venthraxem. Pomieszczenie w którym można go spotkać znajduje się w środkowej części mapy (napis Venthrax), jednak my zaczynamy na obrzeżach twierdzy-każdy z członków drużyny oddzielnie! W zależności od kolejności występowania naszych bohaterów w turze, będą oni w swoich częściach mapy musieli przejść przez odpowiednie teleporty (tak jak w misji nr 7) układając napisy,odpowiednio:1-BANE,2-LORD,3-HELM,4-KOTH . Dla czarodzieja/kleryka proponuję w miarę możliwości taktykę unikania walk – należy oszczędzać manę na koniec misji. Po zagadce z teleportami, jeszcze pozostaje tylko przejście przez pokój zawieszony w próżni, łaźnię oraz pomieszczenia z golemami i jesteśmy już w centrum zamku. Ścieżka wokół ogrodu w którym znajduje się Venthrax, jest usiana gęsto pułapkami, także wyszukujcie i unieszkodliwiajcie je jak najczęściej.
Taktyka na ostatnią potyczkę: w pierwszej kolejności zabijamy dwóch „ochroniarzy” Ventraxa , podchodząc do każdego skrajnie z prawej, oraz lewej strony, przemieszczamy się o tyle pól, żeby to oni do nas pierwsi podeszli. Na każdego z nich – para wojownik/kleryk lub czarodziej. Następnie wojownicy wypijają potion of courage bądź heroic brew i jak najszybciej podchodzimy i staczamy walkę z Venthraxem. Zły czarodziej co jakiś czas przywołuje do walki swoich podwładnych – szkieletory, (nie zajmujemy się atakowaniem ich) także należy się spieszyć. Ponadto nie ma co odchodzić od Venthraxa w celu podleczenia, jego czary ofensywne działają na dość dużą odległość, także z pewnościa nas dosięgną. Nie będzie nas również chronić czar Rockskin oraz Potion of Rockskin, nasz przeciwnik włada tylko magią i nie zadaje nam fizycznie ciosów.
To już koniec! Pozostaje nam oglądniecie ostatniego w grze filmiku i.... powrót do ojczystej krainy w glorii i chwale, licząc że przygody jakie przeżyliście w krainie Koloth będą z dumą wspominane i opowiadane przez przyszłe pokolenia.


 

Zobacz także:
Legacy of Sorasil recenzja
Instrukcja - część 1
Instrukcja - część 2
Instrukcja - część 3

Autor: klapex
Ocena: 12345 (0) | Głosów: 0 | Odsłon: 1739
2010-10-14 22:09:19
Zaloguj się, aby ocenić recenzję!
Nie masz konta? załóż je!

Komentarze

Brak!
Strona:

Dodaj komentarz

Tu możesz podzielić się swoją opinią na temat recenzji Poradnik.

Zaloguj się, aby dodać swój komentarz!
Nie masz konta? załóż je!
:. Copyright by Stare.e-gry.net .: