W King's Quest VI wcielasz się w postać księcia Alexandra, który wyrusza na ratunek księżniczce Cassimie. Twoja podróż rozpoczyna się na Wyspie Korony, jednej z czterech wysp Krainy Zielonych Wysp. Gra oferuje bogaty świat, pełen digitalizowanych postaci, rozbudowanej grafiki oraz ścieżki dźwiękowej. Wydana na CD-ROM, zawiera dodatkowe opcje, jak np. orkiestrowo-wokalny utwór "Girl in the Tower", który można odsłuchać z menu ABOUT.
WYSPA KORONY
Grę rozpoczynasz na brzegu plaży tuż po burzy, przy wraku statku. Pierwsze kroki to:
Po wizycie w księgarni, skieruj się do zamku. Używając rodowego pierścienia, dowiesz się, że jesteś niepożądanym gościem, ale zyskasz pewność, że księżniczka Cassima jest więziona w zamku.
Następnie udaj się na brzeg za miasteczkiem i spotkaj przewoźnika. Otrzymasz od niego króliczą łapkę. Wracając do lombardu, wymień pierścień na magiczną mapę, która pozwoli Ci podróżować między wyspami.
WYSPA CUDÓW
Na Wyspie Cudów:
Po powrocie, skocz na Wyspę Świętej Góry, aby zebrać piórko i śmierdzący kwiatek.
WYSPA KORONY (ponownie)
Teraz wracając na Wyspę Korony, masz już wszystko, aby oszukać strażników na Wyspie Cudów:
Po oszukaniu strażników możesz swobodnie zwiedzać wyspę. Na północy zerwij butelkę mleka, a w ogrodzie napój nim głowę kapusty. Zabierz zgniłego pomidora i kostkę lodu. Obejrzyj dziurę w murze, pogadaj z figurkami szachowymi i weź szal zgubiony przez Czerwoną Królową. Wracając na plażę, udaj się na złomowisko książek. Tam ostrożnie rozpleć sieć Pajęczycy i szybko zgarnij skrawek papieru.
WYSPA BESTII
Na Wyspie Bestii:
WYSPA KORONY (ponownie)
Wróć na Wyspę Korony:
WYSPA ŚWIĘTEJ GÓRY
Przygotuj się na wspinaczkę po pionowej ścianie. Będziesz potrzebował instrukcji gry, aby wyczytać magiczne zaklęcia. Na szczycie spotkasz złą wiedźmę – nie daj się skusić na jagody. Wślizgnij się do jaskini i podkradnij miętę z krzaka, przyświecając sobie kagankiem. Wkrótce zostaniesz wtrącony do labiryntu.
W labiryncie:
Władca wyspy podziękuje ci za uratowanie dziewicy, ale to nie koniec.
WYSPA MGIEŁ
Tu znajdziesz tylko kawałek węgla i kosę. Wracaj na Wyspę Cudów i podaruj węgiel szachowym figurkom, co pozwoli ci wrócić na Wyspę Bestii. Tam, używając tarczy, przejdziesz przez furtkę, torując sobie drogę kosą, i spotkasz Bestię, która da ci swój pierścień. Zerwij białą różę i wróć na Wyspę Korony.
Podaruj różę i pierścień służącej, co doprowadzi do odczarowania Bestii. W zamian otrzymasz strój służącej.
NA ZAMKU
Dostawszy się do zamku w przebraniu służącej:
Po krótkiej walce z Vizierem, rzuć mu miętę i walcz mieczem. Po pokonaniu Viziera, szczęśliwe zakończenie!
Uzupełnienia:
I tak kończy się Twoja przygoda.
Zobacz także:
Dziś spadkobierca, jutro odejdzie...
Tu możesz podzielić się swoją opinią na temat recenzji Solucja.