Sub Battle Simulator

Sub Battle Simulator
Producent i rok wydania:
TX Digital Illusions 1987
Platforma:
PC
Porady:
Pobierz grę
(0.257 MB)
Gra także w wersji:
Commodore 64 - Sub Battle SimulatorAmiga - Sub Battle SimulatorAtari ST - Sub Battle Simulator

Ocena: ( 0 / 10 )
12345678910

Głosów: 0 Pobrano: 1 razy.

Zaloguj się, aby ocenić grę!
Nie masz konta? załóż je!

Recenzja - Poradnik

Poradnik

W grze SUB BATTLE SIMULATOR wcielasz się w dowódcę amerykańskiego lub niemieckiego okrętu podwodnego w trakcie II Wojny Światowej. Masz możliwość udziału w pojedynczych misjach lub w kampaniach, które trwają przez cały okres działań wojennych. Jest to świetna okazja do prześledzenia rozwoju flot podwodnych, a także losów poszczególnych jednostek. W tym poradniku znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące mechaniki gry, manewrowania okrętem oraz obsługi kluczowych systemów.

Podstawy gry

Zarządzanie załogą i zasobami

Podczas rozgrywki będziesz musiał zarządzać ograniczonymi zasobami na pokładzie. Kluczowe znaczenie mają:

  • Tlen – Długotrwałe zanurzenie prowadzi do wzrostu poziomu dwutlenku węgla na pokładzie. Załoga będzie musiała oddychać przez puszki z sodą kaustyczną, co pozwala na usunięcie nadmiaru CO2.
  • Woda – Dzienna porcja wody jest wydzielana, zwłaszcza podczas patrolowania w tropikalnych strefach, gdzie temperatura na pokładzie przekracza 30°C.
  • Żywność – Zapas żywności jest ograniczony, a racje są wyliczone tak, aby starczyło ich na całą misję.

Miejsca na pokładzie jest bardzo mało. Koi są rozmieszczone wszędzie tam, gdzie znajdzie się miejsce, nawet na zapasowych torpedach. W trakcie misji brak jest możliwości mycia się, co potęguje trudne warunki służby.

Zanurzenie i wynurzenie

Okręt przez większość misji będzie zanurzony, aby uniknąć wykrycia przez przeciwnika. Wynurzenie jest możliwe dopiero po zachodzie słońca, co pozwala na regenerację zapasów tlenu oraz ładowanie baterii.

Pamiętaj, że poruszanie się załogi na pokładzie musi być ograniczone, aby uniknąć destabilizacji okrętu oraz nadmiernego zużycia tlenu. Każde przejście pomiędzy przedziałami wymaga przepompowania balastu, co jest skomplikowane i czasochłonne.

Taktyka i walka

Wykrywalność

Twoja wykrywalność zależy od kilku czynników:

  • Na powierzchni – Zasięg wykrycia przez przeciwnika zależy od widocznego profilu okrętu, prędkości oraz warunków pogodowych. Im większa prędkość, tym większa szansa na wykrycie.
  • Pod wodą – Wpływ na wykrywalność ma prędkość okrętu oraz jego orientacja względem sonarów przeciwnika. Hałas obracających się śrub może być namierzony przez szumonamiernik, a pełniejsza sylwetka okrętu zwiększa ryzyko wykrycia.

Lotnictwo wroga jest szczególnie niebezpieczne w ciągu dnia, ponieważ bombowce mogą zrzucać bomby głębinowe nawet na okręty znajdujące się na głębokości peryskopowej.

Manewrowanie podczas ataku

Jeżeli dojdzie do ataku bombami głębinowymi, masz kilka możliwości obrony:

  1. Zwiększ prędkość – „Cała naprzód” to jedna z podstawowych metod unikania ataku.
  2. Ostry zwrot – Możesz wykonać ostry zwrot, choć w rzeczywistości manewrowanie okrętem podwodnym nie jest zbyt dynamiczne.
  3. Zanurz się głębiej – Schodzenie na większe głębokości zmniejsza ryzyko wykrycia i ataku.

W grze dostępny jest ekran z sylwetką okrętu (F7), który pozwala na manewrowanie pod wodą pomiędzy zrzuconymi bombami głębinowymi. Choć nie jest to wiernie odtworzone historycznie, stanowi ciekawe urozmaicenie rozgrywki.

Torpedy i miny

  • Torpedy – Każda z dostępnych w grze torped ma inne parametry i zasięg (od 3000 do 4500 jardów). Pamiętaj o regularnym przeliczaniu parametrów celu za pomocą kalkulatora torpedowego (Torpedo Data Computer), który automatycznie przelicza dane potrzebne do celnego strzału.

    • Jeśli torpeda okaże się wadliwa i wpadnie w tzw. bieg kołowy, natychmiast zanurz się, aby uniknąć jej powrotu na własny okręt.
    • W przypadku wyczerpania torped w przedziale dziobowym, możesz rozkazać przeniesienie torped z przedziału rufowego, co jednak zajmie trochę czasu.
  • Miny – Stawianie min z okrętu podwodnego wymaga zachowania minimalnej prędkości 2 węzłów. Wolniejsze poruszanie się może spowodować, że mina uszkodzi twój własny okręt.

Narzędzia i ekrany pomocnicze

  1. Peryskop (F1) – Umożliwia obserwację wroga na powierzchni morza w dwóch skalach powiększenia (1:1 oraz 7:1). Zmiany powiększenia dokonujesz za pomocą klawisza V.
  2. Mapa (F6) – Na niższych poziomach trudności pokazuje położenia okrętów, torped i samolotów. Na wyższych poziomach trudności służy jedynie do nawigacji.
  3. Radar (F4) i Sonar (F5) – Oba systemy są zorientowane względem osi okrętu, a nie względem północy geograficznej. Na wyższych poziomach trudności będą one twoim głównym źródłem informacji o otoczeniu.
  4. Ekran statusu (F8) – Informuje o stanie okrętu, uzbrojenia, zapasów oraz poziomu paliwa.
  5. Raport o stanie okrętu (F6) – Ważny w kontekście długich misji, pozwala monitorować kluczowe parametry działania okrętu.

    Klawiszologia:

    Funkcja Klawisz
    Peryskop F1
    Lorneta F2
    Mostek F3
    Radar F4
    Sonar F5
    Mapa F6
    Sylwetka okrętu F7
    Ekran statusu okrętu F8
    Zwiększenie prędkości / (ukośnik)
    Zmniejszenie prędkości \ (odwrotny ukośnik)
    Zmiana kursu w lewo < (mniejszy znak)
    Zmiana kursu w prawo > (większy znak)
    Zmiana namiaru Klawisze strzałek
    Ustawienie kursu na namiar J
    Ustawienie namiaru na kurs U
    Zmiana namiaru na przeciwny I
    Zmiana skali czasu (szybkości) O/W
    Zmiana skali mapy Z/X
    Podnoszenie peryskopu O
    Opuszczanie peryskopu P
    Podnoszenie radaru R
    Zmiana napędu E
    Ładowanie baterii B
    Cisza na okręcie S
    Obsługa działa G
    Obsługa działka przeciwlotniczego F
    Stawianie miny M
    Odpalenie torpedy z dziobu T
    Odpalenie torpedy z rufy Y
    Sprawdzenie głębokości pod kilem ' (apostrof)
    Zanurzanie się - (minus)
    Wynurzanie się + (plus)
    Awaryjne zanurzanie ENTER
    Wyrzucanie śmieci Backspace
    Zmiana powiększenia peryskopu V
    Zmiana widoku sylwetki okrętu C
    Sprawdzenie pozycji okrętu ? (znak zapytania)
    Przejście na głębokość peryskopową 9
    Opuszczenie okrętu CONTROL + A
    Przeniesienie torped z rufy do dziobu CONTROL + T
    Nadawanie komunikatów CONTROL + M

 

Autor: bobi
Ocena: 12345 (0) | Głosów: 0 | Odsłon: 30
2024-09-25 17:56:38
Zaloguj się, aby ocenić recenzję!
Nie masz konta? załóż je!

Komentarze

Brak!
Strona:

Dodaj komentarz

Tu możesz podzielić się swoją opinią na temat recenzji Poradnik.

Zaloguj się, aby dodać swój komentarz!
Nie masz konta? załóż je!
:. Copyright by Stare.e-gry.net .: