ECOQUEST: THE SEARCH FOR CETUS to klasyczna gra przygodowa, która ma na celu edukowanie dzieci na temat ekologii i ochrony środowiska. Akcja rozgrywa się pod wodą, gdzie gracz wciela się w dziewięcioletniego Adama, który w towarzystwie morskich przyjaciół stara się ratować zagrożoną krainę Elurię. Gra, choć stworzona z myślą o młodszych odbiorcach, oferuje przyjemną rozgrywkę również starszym graczom.
Na początku gry dowiesz się kilku ważnych zasad związanych z utrzymywaniem czystości i ratowaniem zwierząt. Musisz oczyścić mewę skąpaną w oleju za pomocą szmatki z detergentem. Zajmij się także małym stworzeniem w klatce – wystarczy je napoić wodą. Zabierz torbę pożerającą śmiecie oraz słoik. Ojciec podaruje ci eksperymentalny roztwór oczyszczający, który będzie kluczowy w kolejnych etapach gry. Przejdź przez drzwi z zamkiem kodowym i znajdziesz się w pomieszczeniu z basenem, gdzie czeka smutny delfin.
W basenie pływa samotny delfin – Delfineusz, który potrzebuje twojej pomocy. Na tablicy znajdziesz wskazówki, jak go oswoić. Najpierw mów do niego spokojnym głosem, a potem nakarm go makrelami. Po chwili zabawy Delfineusz poprosi cię o wypuszczenie go na wolność – zrób to bez wahania. Po kilku dniach Delfineusz wróci do ciebie po pomoc – jego podwodne królestwo jest w niebezpieczeństwie, ponieważ zaginął Patron Całego Interesu, Cetus.
Z Delfineuszem wyruszysz w głąb oceanu, gdzie natkniesz się na transatlantyk zanieczyszczający morze olejem i śmieciami. Używając torby śmieciowej, oczyść drogę i płyń dalej. Na otwartym morzu załóż sprzęt do nurkowania i zanurz się głębiej.
Delfineusz pokaże ci miasto Eluria, ukryte za kłębowiskiem wodorostów. Miasto jest jednak zanieczyszczone – pełno tu śmieci i trujących substancji. Użyj torby na śmieci, a także zatrzymaj druciany koszyk i brudną muszlę, które znajdziesz po drodze. Następnie przepłyń do ogrodu, gdzie wyczyść smar z rzeźby delfina, używając roztworu ojca. W nagrodę otrzymasz od małego skorupiaka fiolkę z lekarstwem.
Popłyń do świątyni i ułóż mozaikę na ścianie, aby zdobyć muszlę z brązu. Umieść ją w dłoniach posągu, co pozwoli ci wyjąć trójząb z rąk Posejdona. Użyj trójzębu do uruchomienia mechanizmu, a pojawi się Wyrocznia, która zada ci trzy zagadki. Wskaż odpowiednio człowieka, delfina i serce na mozaice, aby rozwiązać łamigłówki. Wyrocznia wyjawi ci, że potrzebuje dowodu zaufania podwodnego ludu.
Płyń teraz do małego panteonu, gdzie spotkasz złotą maskę Senatora. Obracaj fragmenty kolumn na lewej ścianie, aby je poprawnie ustawić. Senator okaże się być nieśmiałym krabem. Wyczyść brudną muszlę i podaruj ją krabowi – w zamian dostaniesz złotą odznakę. Odznaka ta jest kluczem do dalszej części gry, umożliwiając ci dostęp do podwodnej osady.
W osadzie spotkasz wiele morskich stworzeń. Pomóż małej czerwonej rybce, która zaplątała się w torebkę foliową – w zamian otrzymasz żyjątka zjadające glony, które posłużą do odnowienia hodowli pożywienia. Inny mieszkaniec podaruje ci ostry kawałek muszli, którym pomożesz szczupakowi wyplątać się z drutów. W zamian dostaniesz ość, którą później użyjesz, aby wydobyć balon z gardła żółwia. Żółw podaruje ci cztery śrubki.
Porozmawiaj z niebieskim strażnikiem i popłyń na powierzchnię, gdzie przekonasz rybaka do przerobienia śruby jego łodzi – wystarczy przymocować druciany koszyk za pomocą śrubek, aby nie kaleczyła przepływających ryb. Po powrocie na dno oceanu, ponownie oczyść teren, a znajdziesz zamroczoną rybę w domku, zatrutą trującą substancją. Oczyść miejsce, aby pomóc jej dojść do siebie.
Pływając dalej, znajdziesz lusterko, które zabierzesz przepłoszonej rybce. W grocie pirackiej zdobędziesz klucz po tym, jak wyciągniesz go z ukwiała. W piasku natrafisz na ośmiornicę, którą przestraszysz lusterkiem, aby zdobyć sznurek. Słoik posłuży ci do złapania świecącej rybki, ukrytej w rzeźbie. Ostatecznie zdobędziesz pływak i piłkę do metalu ze schowka rozwalonego pojazdu.
W ciemnej grocie odkryjesz źródło trującej substancji – stare beczki z niebezpiecznymi chemikaliami. Zabezpiecz beczki, przywiązując do nich pływak z nadajnikiem. Nadajnik poinformuje straż przybrzeżną, która oczyści to miejsce z toksyn.
Podczas pływania z Delfineuszem natraficie na wrak kutra wielorybniczego, gdzie zostaniecie zaatakowani przez wielką płaszczkę. Uciekając, uwięzicie się w sieci. Użyj muszli, aby się uwolnić, ale Delfineusz zostanie porwany przez płaszczkę.
Wracając do kutra, odnajdziesz trójząb, którym odblokujesz drzwi do kabiny. Cetus, Patron Całego Interesu, jest uwięziony – pomóż mu, upiłowując grot harpuna i wyciągając go. Opatrz ranę Cetusa lekarstwem i razem wyruszcie na ratunek Delfineuszowi. Delfineusz odwróci uwagę płaszczki, a ty zatruj ją ością, co pozwoli Cetusowi zakończyć walkę.
Podwodni mieszkańcy Elurii dziękują ci za uratowanie ich krainy. W nagrodę otrzymujesz złotą maskę jako dowód zaufania.
Tu możesz podzielić się swoją opinią na temat recenzji Solucja.