Ocena: ( 9.4 / 10 )
Głosów: 5 Pobrano: 53 razy.
Grand Prix 4, stworzona przez Geoffa Crammonda, zadebiutowała w 2002 roku jako jedna z najbardziej zaawansowanych symulacji wyścigów Formuły 1 tamtego okresu. Gra imponowała niezwykle precyzyjną grafiką, realistycznym dźwiękiem oraz szczegółowym odwzorowaniem tras i bolidów z sezonu 2001. Z perspektywy czasu możemy ocenić, jakie miejsce zajmuje Grand Prix 4 w historii gier wyścigowych i jakie wrażenie robi dziś.
W momencie wydania, grafika Grand Prix 4 była imponująca. Twórcy zadbali o szczegółowe modele bolidów i dokładne odwzorowanie tras. Obecnie, chociaż grafika nie dorównuje współczesnym standardom, nadal można docenić staranność, z jaką tworzono detale. Cienie rzucane przez drzewa, odbicia w lakierze bolidów i tętniące życiem trybuny nadal robią wrażenie. Dźwięk również został dobrze zrealizowany – silniki brzmią autentycznie, a efekty dźwiękowe dodają realizmu każdemu wyścigowi.
Grand Prix 4 wyróżniała się realistyczną fizyką jazdy, co nadal jest jej mocną stroną. Gra oferuje szereg ustawień i telemetrii, które pozwalają na szczegółowe dostosowanie bolidu do własnych potrzeb. Pomimo braku różnych modeli fizyki dla poszczególnych zespołów, sama jazda dostarcza mnóstwo satysfakcji, zwłaszcza dla tych, którzy cenią realizm. Dodatkowe systemy wspomagania kierowcy, które można stopniowo wyłączać, pozwalają nowicjuszom na stopniowe opanowanie trudnej sztuki prowadzenia bolidu Formuły 1.
Gra oferuje kilka trybów, takich jak szybkie wyścigi, wyścigi bez wartościowania i tryb mistrzostw. Brakuje jednak trybu kariery, który mógłby dodać grze głębi i długowieczności. Szybki wyścig jest idealny dla tych, którzy chcą natychmiastowej akcji, bez konieczności spędzania czasu na treningach i strategii. Brak trybu szkoły jazdy, który wprowadziłby graczy w tajniki tras, jest jednak odczuwalny, zwłaszcza w porównaniu do konkurencyjnych tytułów z tamtych lat.
Jednym z ulepszeń, które Grand Prix 4 wprowadziło, była bardziej interaktywna atmosfera wyścigów. Postacie na trasie, takie jak stewardzi i mechanicy, dodają realizmu, choć brakuje tu elementów takich jak samochód bezpieczeństwa czy pełne animacje pit stopów, które były już obecne w innych grach z tamtego okresu.
Tu możesz podzielić się swoją opinią na temat recenzji Grand Prix.