Przestępca który uciekał po napadzie rabunkowym, został schwytany, policyjny pościg zakończył się jego aresztowaniem i umieszczeniem w więzieniu. Kiedy już przestępca zaakceptował swoją sytuację, i pogodził się że nie zobaczy już niczego poza swoją celą, ale niespodziewanie został wypuszczony na wolność. Nieznany mężczyzna wpłacił za niego kaucję, aby go uwolnić. W zamian za to miał wykonać kilka zleceń dla tego tajemniczego człowieka. Ciesząc się, że uciekł z więzienia, natychmiast wsiadł do autobusu, który został dla niego przygotowany, i ruszył w kierunku dość odległej i odizolowanej wioski...
Przed przejęciem kontroli nad postacią, przed każdą misją pojawia się krótkie wprowadzenie, w którym wyjaśniane są wszystkie wydarzenia między misjami oraz poszczególne zadania. Kiedy już jesteśmy poinformowani o naszej misji, przechodzimy do ekranu zespołu. Od drugiej misji dołączają do nas jeszcze kilku towarzyszy. Tutaj decydujemy, którzy członkowie powinni uczestniczyć w następnej misji. Każda postać ma specjalne umiejętności, na przykład w dziedzinie otwierania zamków lub posługiwania się ciężkim karabinem.
Następnie otwiera się menu wyposażenia. Jeśli mamy odpowiednią ilość środków, możemy wyposażyć nasze postacie we wszystko, czego porządny przestępca potrzebuje do przeżycia. Począwszy od tymczasowej pały, aż po strzelbę lub bardzo niebezpieczny gaz CS. Ponieważ nie zawsze można osiągnąć cel za pomocą przemocy, można również nabyć różne techniczne gadżety, na przykład takie, które uniemożliwią aktywację syren alarmowych, lub ułatwią otwarcie skarbca bankowego. Pożądane przedmioty przeciągamy po prostu myszką i upuszczamy na postać, która ma je otrzymać. Aby nie stracić kontroli nad swoim inwentarzem, przedmioty są podzielone na cztery grupy: broń, wyposażenie elektroniczne, narzędzia włamania i apteczki. W każdej z tych czterech kategorii można umieścić cztery przedmioty. To ograniczone miejsce wymusza zatem staranne wyposażenie, aby członkowie zespołu dobrze się uzupełniali, a nasza kieszeń nie była zbyt pusta i zapełniona niepotrzebnymi rzeczami. Dobrze przygotowani ruszamy teraz na nadchodzącą misję.
Należy od razu zaznaczyć, że poziom trudności nie jest łatwy, ponieważ oprócz szukania informacji, trzeba również pamiętać o presji czasu. Często konieczne jest rozpoczęcie misji od nowa, ponieważ czas, w którym należy osiągnąć cel, jest często bardzo ograniczony. Misje są liniowe, konieczne jest zakończenie każdej z nich z sukcesem. Jeśli jednak się nie powiedzie, poziom po prostu zostaje uruchomiony od nowa. To często powoduje spadek motywacji.
Ekran gry przypomina już znane gry, takie jak Jagged Alliance lub Syndicate Wars. Na dolnym brzegu ekranu znajduje się proste menu stanu dla każdej postaci, w którym wyświetlane są najważniejsze informacje, takie jak stan zdrowia czy aktualnie używany przedmiot. Mały symbol walizki oznacza inwentarz.
Tu możesz podzielić się swoją opinią na temat recenzji Napad.