King's Quest V to klasyczna gra przygodowa, która jako jedna z pierwszych wprowadziła interfejs point'n'click, zastępując starszy system wpisywania komend tekstowych. Została wydana przez firmę Sierra i była dużym krokiem naprzód w rozwoju gier przygodowych. Wcielasz się w postać króla Grahama, który musi uratować swój zamek i rodzinę przed złym czarnoksiężnikiem Mordackiem. Poniżej znajduje się szczegółowa solucja do gry.
Grasz jako król Graham, który po spacerze wraca do zamku i dowiaduje się od sowy Cedrica, że jego zamek został skradziony przez złego czarnoksiężnika Mordacka. Cedric prowadzi cię do czarodzieja Crispina, który daje ci magiczną karmę, umożliwiającą rozumienie mowy zwierząt. Rozpoczynasz podróż, mając Cedrica jako swojego towarzysza.
Idź dwa ekrany w dół, aż dotrzesz do miasta z kilkoma sklepami. Wejdź do jednego ze sklepów, a następnie szybko wyjdź. Zobaczysz monetę leżącą na ziemi, którą zostawił mężczyzna naprawiający wóz. Podnieś ją. Z beczki obok weź śmierdzącą rybę.
Wyjdź z miasta i idź w prawo. W piekarni kup placek, używając monety, którą znalazłeś wcześniej.
Po wyjściu z piekarni, udaj się dwa ekrany w lewo, aż dotrzesz do drzewa. Zobaczysz niedźwiedzia próbującego dostać się do ula z miodem. Rzuć mu rybę, a miś odejdzie. Królowa pszczół, wdzięczna za ocalenie, pozwoli ci wziąć trochę miodu. Podnieś także patyk leżący koło drzewa.
Idź na północ, gdzie zobaczysz psa rozkopującego mrowisko. Rzuć mu patyk, a pies pobiegnie za nim. Król mrówek podziękuje ci za pomoc.
Wróć na dół i idź w prawo, aż dotrzesz do kopca siana. Przeszukaj go, ale nie znajdziesz niczego. Na szczęście pojawią się wdzięczne mrówki i pomogą ci odnaleźć złotą igłę.
Wyrusz na pustynię, idąc w lewo, aż dotrzesz do oazy. Pamiętaj, by nie zbaczać z drogi, bo możesz umrzeć z pragnienia. Napij się wody, aby zaspokoić pragnienie, a następnie kontynuuj wędrówkę. Idź dwa ekrany w lewo i jeden w dół, gdzie znajdziesz szczątki podróżnika. Weź but, wróć do oazy, aby znów napić się wody.
Teraz idź do góry, aż dojdziesz do skał, a potem trzy ekrany w lewo do podnóża świątyni. Ukryj się za skałami i obserwuj, jak Beduini otwierają świątynię. Po ich odejściu idź w prawo do obozu Beduinów. Wejdź do namiotu, zabierz laskę, ale nie obudź śpiącego.
Wróć do świątyni i otwórz drzwi, używając znalezionej laski. Weź monetę oraz lampę Alladyna, ale nie bądź chciwy – nie bierz więcej, bo zginiesz.
Idź do lasu i znajdź wóz cygański. Podaruj Cyganowi monetę, a on pozwoli ci wejść do środka. Cyganka wskaże ci, gdzie znajduje się twój zamek i da magiczny talizman, który pozwoli ci bezpiecznie wejść do ciemnego lasu.
Idź do ciemnego lasu (pamiętaj, aby założyć talizman) i daj czarownicy lampę Alladyna. Dżin uwięzi czarownicę we wnętrzu lampy. Wejdź do jej domu i zabierz wrzeciono, klucz oraz woreczek z diamentami.
Udaj się do płaczącej wierzby i oddaj jej serce, które znajdziesz w drzewie. Wierzba zamieni się w dziewczynę, a ty dostaniesz lutnię. Daj krasnoludom wrzeciono w zamian za marionetkę.
Wróć do miasta. Oddaj złotą igłę w sklepie, aby dostać płaszcz. Wymień marionetkę na sanki, a buty na młotek.
Po wyjściu z miasta, wejdź do karczmy, gdzie dostaniesz po głowie i zostaniesz związany. Szczur uratuje cię, przegryzając sznury. Użyj młotka, aby wyjść z piwnicy.
Weź sanki i zjedź z górki. Nakarm mięsem orła, a wilki zaprowadzą cię do zamku Królowej Śniegu. Zagraj na lutni, aby uspokoić wilki, a królowa pozwoli ci przejść dalej. Pokonaj Yeti, rzucając w niego ciasto.
Dotrzesz do zamku Mordacka, gdzie w podziemiach spotkasz potwora – daj mu tamburyn, aby odciągnąć go od drzwi. Znajdź różdżkę Mordacka i użyj jej, aby pokonać go w finalnym pojedynku.
Tak oto kończy się twoja przygoda jako król Graham. Pokonujesz złego czarnoksiężnika Mordacka i odzyskujesz swój zamek oraz rodzinę!
Tu możesz podzielić się swoją opinią na temat recenzji Solucja.