Ocena: ( 9.67 / 10 )
Głosów: 6 Pobrano: 130 razy.
Wiosna 1999 roku przyniosła światu RollerCoaster Tycoon – grę, która niemal natychmiast stała się ikoną gatunku symulatorów parków rozrywki. Dzięki doskonałej grafice 2D, świetnemu udźwiękowieniu i imponującej szczegółowości rozgrywki, gra zyskała ogromną popularność, a jej miejsce w panteonie klasyków było niezaprzeczalne.
Po trzech i pół roku oczekiwania, w 2002 roku na świat przyszła długo wyczekiwana kontynuacja – RollerCoaster Tycoon 2. Jednak wbrew oczekiwaniom wielu graczy, reakcje na drugą część były mieszane.
Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy po uruchomieniu gry, jest grafika – pozostała niemal niezmieniona w porównaniu do oryginału z 1999 roku. Choć twórcy lekko zaokrąglili krawędzie terenu, grafika wciąż opiera się na starym, nieco podrasowanym silniku, który wyświetla obraz w 256 kolorach. To był szok dla wielu graczy, którzy spodziewali się albo trójwymiarowej grafiki na wzór Theme Park World, albo znacznie ulepszonej izometrycznej grafiki 2D. Ostatecznie jednak otrzymali znajomy obraz, który choć w wyższej rozdzielczości (do 1280x1024 pikseli), nie wnosił znaczących zmian.
Rozgrywka w RollerCoaster Tycoon 2 również nie przeszła rewolucji. Koncept pozostał wierny oryginałowi – budujemy atrakcje, zarządzamy parkiem, zatrudniamy personel, opracowujemy nowe kolejki, spłacamy kredyty i zarabiamy pieniądze. Nowością jest podział poziomów na dwa modele zarabiania: albo ustalamy ceny biletów na poszczególne atrakcje, albo pobieramy opłaty tylko za wejście do parku, oferując darmowe przejażdżki.
Choć odwiedzający parki wciąż są prostymi postaciami, ich zachowanie zyskało na autentyczności – teraz potrafią zwracać uwagę na atrakcje i robić im zdjęcia na pamiątkę. Scenariusze również stały się bardziej różnorodne: obok klasycznych misji typu "zbierz określoną liczbę gości" pojawiły się nowe zadania, jak spłacenie kredytu, osiągnięcie określonego dochodu z atrakcji czy budowa konkretnych kolejek o odpowiednich parametrach.
Na uwagę zasługuje również fakt, że niektóre poziomy oferują pełną swobodę finansową, co pozwala na rozpoczęcie budowy ogromnych parków od pierwszych minut gry. Budowanie stało się też bardziej intuicyjne, dzięki możliwości łatwego podnoszenia i opuszczania elementów krajobrazu za pomocą przycisku "shift". Nowa funkcja "Clean Scenery" umożliwia szybkie usunięcie drzew lub innych dekoracji z widoku.
Największą zaletą RollerCoaster Tycoon 2 jest ogromna różnorodność dostępnych lokalizacji i atrakcji. Gra oferuje ponad 50 unikalnych map, w tym pustynie, dżungle, polarne stacje, fabryki, farmy i średniowieczne zamki. Każda mapa jest starannie zaprojektowana, różniąc się nie tylko stylem, ale i wielkością, co pozwala na budowę gigantycznych parków rozrywki.
Kolejnym atutem są mapy z zakładki "Real Parks", które odwzorowują prawdziwe parki rozrywki należące do sieci Six Flags, w tym wierne kopie ich słynnych kolejek górskich.
W grze można zbudować ponad dwieście różnorodnych atrakcji, karuzeli i kolejek górskich. Choć na żadnej mapie nie można zbudować ich wszystkich naraz, to jednak wybór dostępnych konstrukcji na większych mapach jest imponujący.
Muzyka w grze również zasługuje na pochwałę. Do znanych motywów z pierwszej części dołączyło ponad 20 nowych utworów, które można przypisać dowolnej atrakcji. Ozdabianie parku w RollerCoaster Tycoon 2 to prawdziwa przyjemność. Gra oferuje ponad 40 zestawów tematycznych do dekoracji, a dzięki różnorodnym ścianom, przegrodowym panelom i płytom można tworzyć niesamowite budowle o różnych kształtach i kolorach. Dodajmy do tego szeroki wybór drzew, krzewów, fontann i ławek – efekt jest naprawdę imponujący.
RollerCoaster Tycoon 2 to tytuł, który warto poznać, szczególnie jeśli podobała Ci się pierwsza część. To ta sama gra, tylko bardziej rozbudowana i dopracowana. Mimo upływu lat, nadal oferuje godziny zabawy, pozwalając na zanurzenie się w nostalgii i twórczej rozrywce. To gra dla relaksu, dla duszy, dla tych, którzy chcą zbudować coś pięknego.
Tu możesz podzielić się swoją opinią na temat recenzji Wesołe Miasteczko.