Ocena: ( 8.62 / 10 )
Głosów: 13 Pobrano: 102 razy.
HORDE to gra strategiczno-ekonomiczna, w której wcielasz się w młodzieńca imieniem Chauncey. Akcja zaczyna się na królewskim dworze, gdzie podczas jednej z hucznych biesiad bohater ratuje króla od zadławienia. W nagrodę otrzymuje rycerski tytuł oraz posiadłość w kurorcie Shimto Plains. Jednak ten raj na ziemi nie jest wolny od problemów – dzikie hordy potworów regularnie niszczą plony i atakują mieszkańców, a król regularnie wymaga płacenia podatków. Twoim celem jest rozwój osady, obrona przed hordami i przetrwanie w trudnym świecie gry.
W grze, twoim głównym zadaniem jest rozwijanie osady, dbanie o plony, osadników i krowy. Kluczowym elementem jest zabezpieczenie terenu przed hordami, które przychodzą po każdej porze roku, niszcząc wszystko, co zbudowałeś.
Osadę możesz rozwijać poprzez:
Każdego roku, po zakończeniu jednej z czterech pór roku, przybywają hordy, które starają się zniszczyć twoją osadę. To najtrudniejszy element gry, który wymaga od ciebie zarówno zręczności, jak i odpowiedniej taktyki.
Podczas ataku hordy:
W sklepie, który odwiedzasz co roku, płacąc podatki w mieście, możesz kupić przedmioty, które ułatwią ci życie, takie jak:
Asortyment sklepu powiększa się z czasem, ale ceny są bardzo wysokie. Warto więc ostrożnie wydawać pieniądze, by mieć wystarczająco środków na podatki na koniec roku.
Rok w grze podzielony jest na cztery pory roku, a pod koniec każdej przybywają hordy potworów. Możesz przyspieszyć ten proces, jeśli nie masz już nic do roboty, poprzez zawezwaniem hordy wcześniej. Sterowanie w grze jest bardzo intuicyjne i głównie opiera się na myszy.
Twoje postępy w grze zależą od dwóch głównych czynników:
Po każdej porze roku, po ataku hordy, pojawia się okno podsumowujące twoje zasoby, w tym:
Warto śledzić te informacje, by odpowiednio planować rozwój osady. W szczególności ważna jest informacja o nadchodzących podatkach (UPCOMING TAXES), bo brak funduszy na ich spłatę oznacza więzienie.
Po trzech latach zarządzania Shimto Plains zostajesz wezwany na dwór królewski, gdzie władca nadaje ci te ziemie dożywotnio i wysyła cię do nowej krainy – Alburga. Tutaj zaczynasz od zera, a teren i przeciwnicy są o wiele bardziej wymagający. W Alburga drzewa są chronione przez Zakon Wróżek, więc musisz znaleźć nowe źródła dochodu, na przykład hodowlę krów. Z czasem trafisz do kolejnych krain: Kar-Nyar, Vesri, Buuzal, a ostatecznie powrócisz na zamek, by świętować triumf nad kanclerzem.
W grze używasz głównie myszy, ale dostępne są też klawisze funkcyjne:
Możesz zapisać grę tylko raz na rok, tuż po zapłaceniu podatków, więc zarządzanie czasem i zasobami jest kluczowe.
Zobacz także:
Hordy
Tu możesz podzielić się swoją opinią na temat recenzji Poradnik.