The Watchmaker to gra przygodowa, w której historia zaczyna się od telefonu w środku nocy. Darrel Boone, specjalista od zjawisk paranormalnych, otrzymuje pilne wezwanie od renomowanej kancelarii prawniczej Norman&McGreen. Darrel dowiaduje się, że wraz z partnerką – prawniczką Victorią Conroy – ma za zadanie odnaleźć skradzione urządzenie, którego działanie oparte jest na tajemniczej energii „leylines”. Zadanie jest wyjątkowo pilne – jeśli nie odnajdą urządzenia przed północą, cała ludzkość może być zagrożona. Trop prowadzi bohaterów do austriackiego zamku, obecnie siedziby międzynarodowej organizacji Multinational. Zamek, położony w malowniczych Alpach, jest otoczony aurą tajemnicy, a jego mieszkańcy mogą mieć związki z niebezpieczną sektą, która zamierza użyć urządzenia do nieznanych celów.
Grę rozpoczyna krótkie intro, które wprowadza graczy w historię. The Watchmaker umożliwia kontrolowanie dwóch głównych bohaterów – Darrela i Victorii – niemal w każdym momencie gry. Możliwość swobodnego przełączania się między postaciami, z ich indywidualnymi umiejętnościami i zdolnościami, dodaje głębi do rozgrywki i wymaga od graczy strategicznego podejścia do rozwiązywania zagadek. Zapis i wczytywanie gry odbywa się błyskawicznie, co eliminuje ryzyko przypadkowego nadpisania ważnych postępów. Sterowanie jest proste i intuicyjne, zarówno dla miłośników myszy, jak i klawiatury, a wszelkie interakcje odbywają się w systemie point&click.
Gra w całości jest wykonana w trójwymiarowej grafice i robi wrażenie, jak na tamte czasy. Podczas eksploracji zamku – od piwnic aż po wieżę – otaczający świat jest pełen szczegółów, a dynamiczne zmiany perspektywy dodają grze filmowego klimatu. Zamek i jego okolice zmieniają się w miarę upływu czasu, a postaci niezależne (NPC) prowadzą swoje codzienne życie i przemieszczają się po różnych lokacjach, co buduje realistyczny świat gry. Bohaterowie są animowani naturalistycznie, a ich ruchy i mimika pozostają na wysokim poziomie.
Głosów podkładają aktorzy, przy czym to Darrel i Victoria mają najlepiej dobrane role. Postacie poboczne pozostają jednak wyraziste, a same dialogi – choć częściowo monotonne – potrafią przykuć uwagę. Tło muzyczne nie jest szczególnie rozbudowane, jednak podkreśla atmosferę, szczególnie w bardziej dramatycznych momentach. Efekty dźwiękowe – od dźwięku kroków po subtelne odgłosy otoczenia – są dobrze dobrane i dodają klimatu.
Zagadki w The Watchmaker charakteryzują się logiczną konstrukcją i stają się coraz trudniejsze, w miarę jak gracze zagłębiają się w fabułę. Gra nie ma elementu czasu rzeczywistego, ale wewnętrzny zegar gry posuwa fabułę naprzód, co daje graczom poczucie postępu. Podczas rozgrywki gracze muszą prowadzić liczne rozmowy oraz znaleźć sposoby na przejście do ukrytych lub zablokowanych obszarów. Istotne jest prowadzenie dialogów zarówno z perspektywy Darrela, jak i Victorii, ponieważ każdy z bohaterów jest skuteczniejszy w rozmowie z innymi postaciami w zależności od ich charakteru.
The Watchmaker to przemyślana i innowacyjna gra przygodowa, szczególnie jak na rok 2002. Fabuła, inspirowana kryminałem psychologicznym, wraz z otwartym, rozbudowanym światem, wciąga w historię pełną napięcia. Graczom, którzy cenią gry przygodowe i są gotowi na rozwiązanie łamigłówek, The Watchmaker jest dla nich!
Tu możesz podzielić się swoją opinią na temat recenzji Zegarmistrz.