X-Com: Apocalypse

X-Com: Apocalypse
Producent i rok wydania:
Mythos Games Ltd. 1997
Platforma:
PC
Porady:
Pobierz grę
(75.13 MB)
Zobacz także:
Ufo: Enemy UnknownUfo: Terror from the Deep (PL)Ufo 2000Em@il Games: X-COM

Ocena: ( 7.82 / 10 )
12345678910

Głosów: 11 Pobrano: 105 razy.

Zaloguj się, aby ocenić grę!
Nie masz konta? załóż je!
Gra strategiczna, w której gracz kieruje oddziałem walczącym z obcymi najeźdźcami.
X-Com: Apocalypse:  X-Com: Apocalypse:  X-Com: Apocalypse:  X-Com: Apocalypse:  X-Com: Apocalypse:

Kody/Tipsy

Przerabiamy pliki SAVEGAME.0? z podkatalogu SAVEGAME.

Na dobry początek - pod offsetem 33D40h na czterech bajtach zapisana jest ilość pieniędzy.

Bazy

Podane offsety obowiązują dla pierwszej bazy, dla kolejnych trzeba odpowiednią ilość razy dodać 2BEh.

Pomiędzy offsetami 1DFC0h..1DFFFh zawarte są informacje, ile dni pozostało do wykończenia danego "budynku". Każdy bajt odpowiada za jedną "kratkę" w bazie - wystarczy wpisać wszędzie 00h, aby zakończyć budowę czegokolwiek.

Poniższa lista natomiast to wykaz wszystkich rzeczy, jakie możemy mieć w bazie. Każdy offset to dwubajtowa wartość, maksymalnie FF FFh. W przypadku części amunicji liczba jest podzielona przez ilość naboi w magazynku (rounds). AA oznacza oczywiście Alien Artefact.

Agent Equipment
1E064h Megapol AP Grenade
1E066h Megapol Stun Grenade
1E068h Megapol Smoke Grenade
1E06Ah Marsec Proximity Mine
1E06Ch Marsec High Explosive
1E06Eh Megapol Lawpistol
1E070h --> Megapol Lawpistol Clip
1E072h Marsec M4000 Machine Gun
1E074h --> Marsec M4000 Gun Clip
1E076h Megapol Laser Sniper Gun
1E078h --> Megapol Laser Pod
1E07Ah Megapol Auto Cannon
1E07Ch --> Auto Cannon AP Clip
1E07Eh --> Auto Cannon HE Clip
1E080h --> Auto Cannon IN Clip
1E082h Megapol Plasma Gun
1E084h --> Megapol Plasma Pod
1E086h Marsec Heavy Launcher
1E088h --> Heavy Launcher AG Missile [AA]
1E08Ah --> Heavy Launcher HE Missile
1E08Ch --> Heavy Launcher IN Missile
1E08Eh Marsec MiniLauncher
1E090h --> MiniLauncher AG Missile [AA]
1E092h --> MiniLauncher HE Missile
1E094h --> MiniLauncher IN Missile
1E096h Megapol Stun Grapple
1E098h Alien Gas Grenade
1E09Ah Tracker Gun Clip
1E09Ch Tracker Gun
1E09Eh Multi-Tracker
1E0A0h PSI-Grenade
1E0A2h ForceWeb
1E0A4h Toxigun
1E0A6h --> Toxigun A-Clip
1E0A8h --> Toxigun B-Clip
1E0AAh --> Toxigun C-Clip
1E0ACh Dimension Destabiliser [AA]
1E0AEh Mind Shield
1E0B0h Mind Bender
1E0B2h Alien Detector
1E0B4h Disruptor Gun [AA]
1E0B6h Devastator Cannon [AA]
1E0B8h Boomeroid [AA]
1E0BAh Power Sword
1E0BCh Brainsucker Launcher [AA]
1E0BEh Entropy Launcher [AA]
1E0C0h Dimension Missile Launcher [AA]
1E0C2h Dimension Missile [AA]
1E0C4h Vortex Mine [AA]
1E0C6h Personal Disruptor Shield [AA]
1E0C8h Personal Teleporter [AA]
1E0CAh Personal Cloaking Field [AA]
1E0CCh Dimension Force Field
1E0CEh --> Energy Pod
1E0D0h Medi-kit
1E0D2h Motion Scanner
1E0D4h --> Brainsucker Pod [AA]
1E0D6h --> Entropy Pod [AA]
1E0D8h Incendiary Grenade
1E0F8h Psimorph's Mindbender [AA]
1E0FAh Megaspawn's Disruptor [AA]
1E0FCh Megaspawn's Launcher [AA]
1E0FEh Spitter's Vomit Funnel [AA]
1E100h Multiworm's Spit [AA]
1E102h Alien Egg's Vomit Tube [AA]
1E104h Hyperworm's Bite [AA]
1E106h Queenspawn's Tentacles [AA]
1E108h Popper's Bomb [AA]
1E10Ah Psiclone
1E10Ch Elerium
1E10Eh Alien Artifact
1E0DAh Megapol Leg Armor
1E0DCh Megapol Body Armor
1E0DEh Megapol Right Arm Armor
1E0E0h Megapol Left Arm Armor
1E0E2h Megapol Helmet
1E0E4h Marsec Leg Units
1E0E6h Marsec Body Unit
1E0E8h Marsec Right Arm Unit
1E0EAh Marsec Left Arm Unit
1E0ECh Marsec Head Unit
1E0EEh X-COM Leg Shields
1E0F0h X-COM Body Shield
1E0F2h X-COM Right Arm Shield
1E0F4h X-COM Left Arm Shield
1E0F6h X-COM Head Shield
Airborne vehicle equipment/fuel
1E048h Light Weapons Control
1E04Ah Medium Weapons Control
1E04Ch Heavy Weapons Control
1E04Eh Advanced Control System [AA]
1E050h Cargo Module
1E052h Passenger Module
1E054h Bio-Transport Module [AA]
1E056h Missile Evasion Matrix
1E058h Small Disruption Shield [AA]
1E05Ah Large Disruption Shield [AA]
1E05Ch Cloaking Field [AA]
1E05Eh Teleporter [AA]
1E060h Dimension Shifter [AA]
1E002h Bolter 4000 Laser Gun
1E004h Lancer 7000 Laser Gun
1E006h Rendor Plasma Gun
1E112h --> Elerium-115
1E008h Lineage Plasma Cannon
1E112h --> Elerium-115
1E00Ah Plasma Multi-System
1E112h --> Elerium-115
1E00Ch Light Disruptor Beam [AA]
1E00Eh Medium Disruptor Beam [AA]
1E010h Heavy Disruptor Beam [AA]
1E012h 40mm Auto Cannon
1E116h --> Multi-Cannon Round
1E014h Janitor Missile Array
1E118h --> Janitor Missile
1E016h Justice Missile Launcher
1E11Ah --> Justice Missile
1E018h Prophet Missile Array
1E11Ch --> Prophet Missile
1E01Ah Retribution Missile Launcher
1E11Eh --> Retribution Missile
1E01Ch Disruptor Bomb Launcher [AA]
1E120h --> Disruptor Bomb
1E01Eh Stasis Bomb Launcher [AA]
1E122h --> Stasis Bomb
1E020h Disruptor Multi-Bomb Launcher [AA]
1E124h --> Disruptor Multi-Bomb
1E022h Laser Defense Array
1E024h Plasma Defense Array
1E026h SD Standard
1E028h SD Deluxe
1E02Ah SD Sports
1E02Ch SD Turbo
1E02Eh SD Elite
1E030h SD Special
1E110h --> Fusion Powerfuel
Road vehicle equipment/fuel
1E048h Light Weapons Control
1E04Ah Medium Weapons Control
1E04Ch Heavy Weapons Control
1E04Eh Advanced Control System [AA]
1E050h Cargo Module
1E052h Passenger Module
1E054h Bio-Transport Module [AA]
1E056h Missile Evasion Matrix
1E058h Small Disruption Shield [AA]
1E05Ah Large Disruption Shield [AA]
1E05Ch Cloaking Field [AA]
1E032h 40mm Auto Cannon Turret
1E126h --> Repeater 40mm Cannon Round
1E034h Airguard Anti-Air Cannon
1E128h --> Airguard 52mm Cannon Round
1E036h GLM Array
1E12Ah --> Ground Launched Missile
1E038h Plasma Turret Cannon
1E112h --> Elerium-115
1E03Ah GLM Air defense
1E12Ch --> Air Defense Missile
1E03Ch Rumble Cannon
1E03Eh Metro Roadhog
1E040h Metro Roadgrav
1E042h Metro Turbograv
1E044h Metro Powergrav
1E046h Metro Multipower Plus
1E110h --> Fusion Powerfuel

Budynki w bazach

20C5Ah Living Quarters
20CEAh Biochemistry Lab
20C6Ah Stores
20CFAh Advanced Biochemistry Lab
20C7Ah Cells
20D0Ah Quantum Physics Lab
20C8Ah Medical Bay
20D1Ah Advanced Quantum Physics Lab
20C9Ah Training Area
20D2Ah Alien Containment
20CAAh Psi-gym
20D3Ah Advanced Alien Containment
20CBAh Security Station
20D4Ah Workshop
20CCAh Advanced Security Station
20D5Ah Advanced Workshop
20CDAh Vehicle Repair Bay

Wybieramy z powyższej listy budynek i zakładamy, że offset jemu przyporządkowany to +00h. Wtedy mamy:

+00h Cost to build / koszt budowy (2 bajty; maks. FF FFh)
+06h Days to build / czas budowy (1 bajt; maks. FFh)
+08h Maintenance cost / koszt utrzymania (2 bajty; maks. FF FFh)
+0Ah Capacity / pojemność (2 bajty; maks. FF FFh)
+0Dh czy można wybudować tę strukturę (00h - nie; 01h - tak)

Pojazdy dostępne na rynku

691CAh Alien Probe (!)
69340h Hoverbike
691E0h Alien Scout (!)
69356h Valkyrie Interceptor
691F6h Alien Transporter (!)
6936Ch Hawk Air Warrior
6920Ch Alien Fast Attack Ship (!)
69382h Dimension Probe
69222h Alien Destroyer (!)
69398h Biotrans
69238h Alien Assault Ship (!)
693AEh Explorer
6924Eh Alien Bomber (!)
693C4h Retaliator
69264h Alien Escort (!)
693DAh Annihilator
6927Ah Alien Battleship (!)
693F0h Autotaxi (!)
69290h Alien Mothership (!)
69406h Autotrans (!)
692A6h Police Hovercar (!)
6941Ch Police Car (!)
692BCh Airtaxi (!)
69432h Civilian Car (!)
692D2h Rescue Transport (!)
69448h Stormdog
692E8h Construction Vehicle (!)
6945Eh Wolfhound APC
692FEh Airtrans (!)
69474h Blazer Turbo Bike
69314h Space Liner (!)
6948Ah Griffon AFV
6932Ah Phoenix Hovercar

Po wybraniu z powyższej listy żądanego pojazdu, zakładamy, że podany w lewej kolumnie offset to +00h. Wtedy pod offsetami +00h i +08h zawarta jest cena (cztery bajty; najlepiej w obydwa miejsca wpisać tę samą wartość), a pod offsetem +0Ch - liczba egzemplarzy dostępnych na rynku (także cztery bajty). Odpowiednio modyfikując save'a, możemy mieć możliwość kupna nawet statków Obcych!!! Wystarczy tylko jeszcze zerknąć do akapitu Stosunki między organizacjami... Niestety, większości pojazdów oznaczonych wykrzyknikiem (!) nie można przezbrajać ani ładować do nich ludzi (gra lubi się wtedy wieszać), ale bez problemów atakują obce obiekty.

Ludzie

Szukamy w pliku nazwiska żądanej i zakładamy, że pierwszy bajt imienia ma offset +00h. Wtedy:

+B5h twarz (od 00h do 4Ah, polecam szczególnie pięć ostatnich)
+22h ranga:
00h Rookie
04h Captain
01h Squaddie
05h Colonel
02h Squad Leader
06h Commander
03h Sergeant

+26h days service / liczba dni w X-COM (2 bajty; maks. FF FFh)
+28h kills / liczba zabitych wrogów (jw.)
+2Ah missions / liczba odbytych misji (jw.)
+2Dh ordery (od 00h do 06h)

Wszystkie poniższe cechy zapisane są na pojedynczych bajtach:
+2Fh max. health / maks. zdrowie dawniej
+3Bh max. health / maks. zdrowie teraz (musi być większe niż 1)
+3Ch cur. health / aktualne zdrowie
+34h accuracy / celność dawniej (100 minus rzeczywista wartość)
+46h accuracy / celność teraz (jw.)
+31h reactions / reakcje dawniej
+3Fh reactions / reakcje teraz
+2Eh max. speed / maksymalna szybkość dawniej
+3Ah max. speed / maksymalna szybkość teraz
+30h stamina / wytrzymałość dawniej (pomnożona przez 2)
+3Eh stamina / wytrzymałość teraz (jw.)
+33h bravery / odwaga dawniej (podzielona przez 10)
+41h bravery / odwaga teraz (jw.)
+32h strength / siła dawniej
+40h strength / siła teraz
+35h psi-energy dawniej
+42h psi-energy teraz
+36h psi-attack dawniej
+43h psi-attack teraz
+37h psi-defense dawniej
+44h psi-defense teraz
+49h biochemistry skill (dla biochemików)
+4Ah quantum physics skill (dla fizyków)
+4Bh engineering skill (dla inżynierów)

Badania naukowe

67E53h 6A5DEh Dimension Gates
67E5Dh 6A5DFh The Alien Dimension
67E67h 6A619h Dimension Probe
67E71h 6A61Ah Bio-Transport
67E7Bh 6A61Bh Explorer
67E85h 6A61Ch Retaliator
67E8Fh 6A61Dh Annihilator
67E99h 6A5E1h 6ABC0h Brainsucker Pods
67EA3h 6A5E4h Brainsucker Autopsy
67EADh 6A5E3h Brainsucker
67EB7h 6A5E6h Multiworm Egg Autopsy
67EC1h 6A5E5h 6ABD7h Multiworm Egg
67ECBh 6A5E8h Multiworm Autopsy
67ED5h 6A5E7h 6ABD6h Multiworm
67EDFh 6A5EAh Hyperworm Autopsy
67EE9h 6A5E9h 6ABD8h Hyperworm
67EF3h 6A5ECh Chrysalis Autopsy
67EFDh 6A5EBh Chrysalis
67F07h 6A5EEh Anthropod Autopsy
67F11h 6A5EDh Anthropod
67F1Bh 6A5F0h Psimorph Autopsy
67F25h 6A5EFh 6ABD2h Psimorph
67F2Fh 6A5F2h Spitter Autopsy
67F39h 6A5F1h 6ABD5h Spitter
67F43h 6A5F4h Megaspawn Autopsy
67F4Dh 6A5F3h 6ABD3h, 6ABD4h Megaspawn
67F57h 6A5F6h Popper Autopsy
67F61h 6A5F5h 6ABDAh Popper
67F6Bh 6A5F8h Skeletoid Autopsy
67F75h 6A5F7h Skeletoid
67F7Fh 6A5FAh Micronoid Autopsy
67F89h 6A5F9h Micronoid
67F93h 6A5FCh Queenspawn Autopsy
69F9Dh 6A5FBh 6ABD9h Queenspawn
67FA7h 6A5FEh Overspawn Autopsy
67FB1h 6A5FDh Overspawn
67FBBh 6A5FFh The Alien Genetic Structure
67FC5h 6A600h The Alien Life Cycle
67FCFh 6A601h The Real Alien Threat
67FD9h 6A689h, 6A68Ah Biological Warfare
67FE3h 6A68Bh Toxin Type B
67FEDh 6A68Ch Toxin Type C
67FF7h 6A67Bh, 6A67Fh, 6A683h 6AB9Ah, 6AB9Eh Alien Gas
68001h 6A62Fh Advanced Security Station
6800Bh 6A632h Advanced Biochemistry Lab
68015h 6A634h Advanced Quantum Physics Lab
6801Fh 6A636h Advanced Alien Containment
68029h 6A638h Advanced Workshop
68033h 6A691h 6ABB0h Disruptor Gun
6803Dh 6A692h 6ABB1h Devastator Cannon
68047h 6A693h 6ABB2h Boomeroid
68051h 6A695h 6ABB4h Brainsucker Launcher
6805Bh 6A696h 6ABB5h Entropy Launcher
68065h 6A6A2h 6ABC1h Entropy Pod
6806Fh 6A697h 6ABB6h Dimension Missile Launcher
68079h 6A698h 6ABB7h Dimension Missile
68083h 6A699h 6ABB8h Vortex Mine
6808Dh 6A69Ah 6ABB9h Personal Disruptor Shield
68097h 6A69Bh 6ABBAh Personal Teleporter
680A1h 6A69Ch 6ABBBh Personal Cloaking Field
680ABh 6A68Dh 6ABACh Dimension Destabiliser
680B5h 6A6A6h Disruptor Armor
680BFh 6A63Eh 6C49Dh Light Disruptor Beam
680C9h 6A63Fh 6C49Eh Medium Disruptor Beam
680D3h 6A640h 6C49Fh Heavy Disruptor Beam
680DDh 6A646h 6C4A5h Disruptor Inversion Bomb
680E7h 6A647h 6C4A6h Stasis Field Bomb
680F1h 6A648h 6C4A7h Disruptor Multi-Bomb
680FBh 6A65Fh 6C4BEh X-COM Advanced Control System
68105h 6A662h 6C4C1h Bio-Transport Module
6810Fh 6A664h 6C4C3h Small Disruption Shield
68119h 6A665h 6C4C4h Large Disruption Shield
68123h 6A666h 6C4C5h Cloaking Field
6812Dh 6A667h 6C4C6h Teleporter
68137h 6A668h 6C4C7h Dimension Shifter
68141h 6A60Ch Alien Propulsion System
6814Bh 6A60Dh Alien Control System
68155h 6A60Eh Alien Energy Source
6815Fh 6A602h UFO type 1
68169h 6A603h UFO type 2
68173h 6A604h UFO type 3
6817Dh 6A605h UFO type 4
68187h 6A606h UFO type 5
68191h 6A607h UFO type 6
6819Bh 6A608h UFO type 7
681A5h 6A609h UFO type 8
681AFh 6A60Ah UFO type 9
681B9h 6A60Bh UFO type 10
681C3h 6A5D4h Alien building
681CDh 6A5D5h Alien building
681D7h 6A5D6h Alien building
681E1h 6A5D7h Alien building
681EBh 6A5D8h Alien building
681F5h 6A5D9h Alien building
681FFh 6A5DAh Alien building
68209h 6A5DBh Alien building
68213h 6A5DCh Alien building
6821Dh 6A5DDh Alien building
68227h 6A5E0h One way to win

Zakładamy, że pierwsza liczba z wiersza odpowiadającego żądanemu projektowi ma offset +00h. Jeżeli projekt ma być zakończony (completed), wówczas należy wpisać: pod offset +00h wartość 00h, pod
offset +01h - 63h, a pod offset +07h - 01h. Jeżeli projekt jest przerwany, wówczas offsety +00h i +01h zawierają wartości FFh, a jeśli z kolei aktualnie toczone są nad nim prace, wówczas offset +00h zawiera liczbę 00h, natomiast +01h - numer grupy, która pracuje nad projektem (lepiej jej nie ruszać). W tymże wypadku offset +03h zawiera informację o stopniu zaawansowania projektu (4 bajty).

Jeżeli projekt ma być zakończony, wówczas należy również wpisać w offset(y) z drugiej kolumny wartości 01h, natomiast w offset(y) z trzeciej - 00h; oczywiście tam, gdzie występują.

Pojazdy

Szukamy w pliku nazwy pojazdu, i zakładamy, że jej pierwsza litera ma offset +00h. Pod offsetem +128h znajduje się informacja o stanie struktury (Constitution) pojazdu (2 bajty; maks. FF 7Fh), natomiast od offsetu 1B4h zaczyna się ciąg liczb dwubajtowych określających kolejne części pojazdu (liczbę rakiet w wyrzutni, paliwo w silniku
itp.). Poeksperymentujcie sami.

Stosunki między organizacjami

00h X-COM
0Eh Evonet
01h Alien
0Fh Sanctuary Clinic
02h Government
10h Nanotech
03h Megapol
11h Energen
04h Cult of Sirius
12h Synthemesh
05h Marsec
13h Gravball League
06h Superdynamics
14h Psyke
07h General Metro
15h Diablo
08h Cyberweb
16h Osiron
09h Transtellar
17h S.E.L.F.
0Ah Solmine
18h Mutant Alliance
0Bh Sensovision
19h Extropians
0Ch Lifetree
1Ah Technocrats
0Dh Nutrivend
1Bh Civilian

W save'ie zapisane są informacje o relacjach między każdą z firm. Zakładając, że X to wartość odpowiadająca pierwszej organizacji, a Y - drugiej (liczby wybrane z powyższej tabelki), to pod offsetami 224h+X+Y*28 i 534h+X+Y*28 mamy jednobajtowe liczby (zapisane ZE ZNAKIEM) o stosunku firmy X do Y. -100 (9Ch) oznacza maksymalną wrogość, 00h - neutralność, a 100 (64h) - współpracę.
Oczywiście można stosować wartości pośrednie. Nie wiem, dlaczego istnieją dwa offsety, gdyż wartości w obu są zazwyczaj zbliżone. Aha, po zmianie ww. dwóch liczb należy zamienić miejscami X oraz Y i powtórzyć procedurę. Dzięki tej poprawce można np. kupić statek obcych (jeżeli "udostępnimy" go sobie - patrz akapit Dostępne pojazdy).

Dodał: Mafia
2010-10-09 18:09:30
ktywacja cheat mode w grze:
Przytrzymaj klawisz Alt i wpisz UFO CHEAT w menu gry. Jeśli to nie zadziała, przytrzymaj klawisz Alt i wpisz FO CHEAT. Zobaczysz potwierdzenie na ekranie.


Alt + Esc - wyłącza cheat mode
Alt + + - dodaje wyposażenie
Alt + A - aktywacja autosave w grze
Alt + C - rozbicie statku UFO
Alt + D - współrzędne na mapie
Alt + G - test obcych
Alt + M - dostajesz $100000
Alt + N - pokazuje liczbę obcych w budynkach
Alt + P - natychmiastowe budowanie
Alt + Q - można budować wszystkie budynki
Alt + R - ukończenie projektów badawczych
Alt + T - dostęp do misji terror
Alt + X - dostajesz jeden z dostępnych pojazdów
Alt + Z - pokazuje połączonych ludzi
Dodał: MANIU30
2007-11-23 11:56:15
Tryb "cityscape"

Wciśnij Alt i wpisz UFO CHEAT, jeśli nie działa lub się pomyliłeś nacisnij U i spróbuj ponownie.

Ekwipunek = ALT + znak "+" na klawiaturze numerycznej

Auto-save on/off = ALT + A

Force Base mission = ALT + B

Force UFOs to crash = ALT + C

Cash ($100000) = ALT + M

Ilość Obcych w budynku = ALT + N

Zakończenie prac nad projektem = ALT + P

Force apocalypse (terror) mission = ALT + T

Cała UFOpedia = ALT + V
Dodał: bruseb
2007-02-28 16:25:37
Trzymając wciśniety [Alt] wpisz TAC CHEAT. Jeśli uaktywnisz trik, to zostaniesz o tym poinformowany. Jeśli się to nie uda, to spróbuj trzymając wciśnięty [Alt] wcisnąć jeszcze [T]. Wyłączenie oszustw wykonasz za pomocą [Alt] + [Esc].

KODY do użycia po uaktywnieniu triku:
[Alt] + [F] - zwiększenie głośności muzyki
[Alt] + [G] - zmniejszenie głośności muzyki
[Alt] + [I] - nieśmiertelność
[Alt] + [K] - zabicie wszystkich wrogich jednostek
[Alt] + [V] - wszystkie jednostki wroga stają się widoczne
[Alt] + [W] - zwiększenie pojemności Twoich maszyn.
Dodał: rit
2006-09-10 13:50:16
Strona: 1

Dodaj kody / tipsy

Tu możesz dodać znane Ci tipsy, kody i inne sztuczki do gry X-Com: Apocalypse, które ułatwiają granie i przejście gry.
Pamiętaj, przed dodaniem kodów, tipsów czy innych sztuczek do gry, upewnij się, czy już ktoś inny podobnych nie dodał.

Zaloguj się, aby dodać swoje kody i tipsy!
Nie masz konta? załóż je!
:. Copyright by Stare.e-gry.net .: