688 Attack Sub

688 Attack Sub
Producent i rok wydania:
Electronic Arts, Inc. 1989
Platforma:
PC
Porady:
Pobierz grę
(0.53 MB)
Gra także w wersji:
Amiga - 688 Attack Sub

Ocena: ( 10 / 10 )
12345678910

Głosów: 1 Pobrano: 45 razy.

Zaloguj się, aby ocenić grę!
Nie masz konta? załóż je!
688 Attack Sub:  688 Attack Sub:  688 Attack Sub:  688 Attack Sub:  688 Attack Sub: Logo gry.
Kod/Tips: Jeśli chcesz uciec przed torpedą, daj - cała naprzód, jednocześnie skręcając maksymalnie w lewo albo w prawo. Niestety, nie zawsze się udaje. Kody do... Więcej >>>

Recenzja - Łódź podwodna

Łódź podwodna

688 ATTACK SUB stanowi połącze­nie symulatora łodzi podwodnej z grą strategiczną, z naciskiem postawionym na tym drugim. Jak mówi autor gry Paul Grace: „Chcieliśmy zaprojektować grę. w której decyzje strategiczne i taktycz­ne, wobec których staje gracz. następu­ją po sobie w umiarkowanie szybkim tempie. Ofensywny okręt podwodny nie jest oczywiście myśliwcem odrzutowym, ale byliśmy przekonani, że potencjalna atrakcyjność gry w wojnę pod morską jest co najmniej równa symulatorowi bitwy powietrznej, a biorąc pod uwagę, jakie są możliwości dzisiejszych okrętów podwodnych kosztujących po miliard do­larów, atrakcyjność ta może być nawet większa." Wydaje się, iż zamierzony cel udało się autorom w pełni osiągnąć.

W grze masz możliwość pływania trzema rodzajami okrętów: amerykań­skim typu Los Angeles oraz sowieckie mi typu SSN700 Dallas oraz Alfa. To jednak, który możesz wybrać zależy od rodzaju aktualnie wykonywanej misji (jednej spośród dziesięciu) - nie bę­dziesz przecież okrętem sowieckim ni­szczył celów w NRD.

Sposób gry przypomina starszą grę te­go typu - RED STORM RISING. Tutaj także kierujesz okrętem posiłkując się ma­pą, tak samo wskazujesz cele dla torped, masz także możliwość obserwacji otocze­nia przez peryskop. W 688 ATTACK SUB o wiele lepiej jest jednak dopracowana stro­na graficzna gry oraz interfejs użytkowni­ka . Poszczególne czynności (ustalanie kur­su, prowadzenie ognia, komunikacja ra­diowa) wykonywane są na oddzielnych ekranach i obsługiwane za pomocą my­szy (niby nic szczególnego, jednak w RED STORM RISING musieliśmy zapamiętać kilkanaście kombinacji klawiszy urucha­miających poszczególne opcje).

Okręty występujące w grze wyposażono w wiele systemów uprzyjemniających walkę, które są oczywiście umieszczane w prawdziwych okrętach podwod­nych, jak np. system kon­troli prawdopodobieństwa wykrycia przez radar nawodny (ESM), wskaźnik pozio­mu szumów wytwarzanych przez układ napędowy (kawitacji), komputer sonarowy, komputerowy obrys dna itp.

W celu usprawnienia walki zmodyfi­kowano też niektóre cechy uzbrojenia, np. zasięg torped ograniczono do dzie­sięciu mil morskich, ograniczono wielkość terenu działań - wszystko to w celu zdynamizowania gry.

Gdy już wypłyniesz, pamiętaj że:

  • Pływa się cicho, jak najciszej (żad­nego szarżowania z przegrzewającym się silnikiem na obce okręty podwodne)
  • W wodzie występuje coś takiego jak „warstwa cieplna". od której dosko­nale odbijają się fale sonaru (zarówno twojego jak i wroga)
  • Każdy okręt podwodny ma za rufą martwą strefę, w której jego sonary nie funkcjonują
  • Torpedy nie mają nieograniczo­nych zapasów paliwa - każda kiedyś płynąć przestaje.

Kapitanie, chwyć w swe ręce ster powierzonej ci morderczej zabawki i ru­szaj utwierdzać pokój w świecie (lub też, jeżeli bliższe twemu sercu są ide­ały socjalizmu naukowego, rozszerzaj na cały świat strefę wpływów jedynego słusznego ustroju) i pokazuj tym wszy­stkim miernotom pływającym po po­wierzeni mórz i oceanów, co to znaczy być „cichym i śmiercionośnym".

Autor: Dedal
Ocena: 12345 (4) | Głosów: 1 | Odsłon: 801
2018-07-18 19:50:24
Zaloguj się, aby ocenić recenzję!
Nie masz konta? załóż je!

Komentarze

Brak!
Strona:

Dodaj komentarz

Tu możesz podzielić się swoją opinią na temat recenzji Łódź podwodna.

Zaloguj się, aby dodać swój komentarz!
Nie masz konta? załóż je!
:. Copyright by Stare.e-gry.net & Stare-Gry.eu .: