Ocena: ( 9.13 / 10 )
Głosów: 16 Pobrano: 152 razy.
Akcja gry toczy się na dawno zapomnianej wyspie, gdzie porzucone reaktory nuklearne grożą katastrofą na skalę globalną. Zadaniem gracza jest wybranie ekipy śmiałków, którzy wyruszą na misję mającą na celu zapobieżenie tej tragedii. W tym poradniku opisuję wszystkie aspekty gry, od wyboru postaci po różnorodne bronie i specjalne przedmioty, które mogą uratować ci życie. Choć gra może wydawać się trudna na początku, z odpowiednią wiedzą i przygotowaniem masz szansę uratować świat!
TRAINING
Ten tryb zawiera pięć różnych misji o różnym stopniu trudności. Możesz grać sam lub zaprosić do czterech graczy do współpracy. Celem każdej misji jest dotarcie do wyjścia jako pierwszy. Choć misje w trybie treningowym mają różną trudność, ich mechanika jest prosta — kto dotrze do mety pierwszy, wygrywa.
START ACTION GAME
Jest to bardziej rozwinięta wersja trybu TRAINING. Zawiera aż 17 misji, w tym „LEMMING WARS 1” oraz „LEMMING WARS 2”. Gra w tym trybie stawia przed tobą bardziej różnorodne wyzwania, dając jednocześnie więcej frajdy z rozgrywki.
FULL CAMPAIGN GAME
To esencja gry, jej główny tryb. W trybie kampanii przygodowej musisz zebrać wszystkie reaktory i uratować planetę przed zagładą. To tutaj w pełni rozwiniesz skrzydła jako dowódca wyprawy, a każda decyzja może mieć ogromne znaczenie dla losów twojej drużyny i całego świata.
Każda z postaci w grze posiada różne cechy, choć nie różnią się one zbytnio pod względem szybkości ruchu czy innych standardowych umiejętności. Kluczowym aspektem jest wyposażenie, wytrzymałość oraz odporność na różne czynniki, takie jak wilgoć czy ciosy. Oto krótkie opisy dostępnych bohaterów:
CLARIUS - 176-letni humanoid pilot.
SIUGESS CHUELE - 27-letnia kobieta, obywatel Ziemi.
MC 128-7 CIM - robot bojowy, seria piechoty uderzeniowej, 6 lat.
DESRERGER - 42-letni mężczyzna, wolny morderca.
REANNON ADELE - 31-letnia kobieta, ekspert od systemów bezpieczeństwa.
TORRE MIYRIEL - cyborg, w służbie od 100 lat.
DEEREGH RORIAN - 42-letni doświadczony żołnierz.
FREYMON TENILLEE - 27-letnia kobieta, medyk polowy.
KIURCHER - 49-letni mężczyzna, snajper.
SPEY BONDEN - 22-letni mężczyzna.
HOMEZ KATRINA - 27-letnia kobieta, były agent UPBI.
CIM-LITE - robot bojowy, seria piechoty uderzeniowej, 2 lata.
Polecam złożenie drużyny z postaci takich jak MC 128-7 CIM, REANNON ADELE, FREYMON TENILLE oraz CIM-LITE. Roboty są szczególnie użyteczne, ponieważ nie rozpuszczają się w płynach, co jest kluczowe w niektórych misjach.
Po wyborze drużyny trafiasz na mapę, gdzie musisz wybrać ścieżkę, po której będziesz się poruszać. Na mapie zaznaczone są czerwone kółka – to miejsca, w których znajdują się reaktory. Twoim głównym zadaniem jest ich zebranie, aby ukończyć grę.
Podczas rozgrywki ekran zostaje podzielony na cztery części – każda z nich odpowiada jednej postaci. Choć początkowo ten podział może być frustrujący, szybko przyzwyczaisz się do niego, a akcja gry pochłonie cię na tyle, że zapomnisz o niewygodach.
STORE – tu znajdziesz ekwipunek każdej postaci. Ekran jest podzielony na trzy części:
Lewa: wykaz przedmiotów danej postaci.
Środkowa: informacje o przedmiotach w ręce, możliwość podnoszenia lub wyrzucania przedmiotów.
Prawa: przedmiot trzymany w ręku.
DTS – okno skanera, które daje ci widok z lotu ptaka. Jeśli nie masz skanera, nie zobaczysz okolicy.
STATS – statystyki postaci, takie jak siła, wytrzymałość, doświadczenie czy masa przenoszonego ekwipunku.
W grze znajdziesz szeroki wachlarz broni, od klasycznych pistoletów po zaawansowane narzędzia zniszczenia. Oto przegląd dostępnych opcji:
MOUNTED MINI-GUN – rodzaj poręcznego karabinu, idealny na średniej wielkości stwory. Potrzebuje amunicji 44 HIGH AET.
TUNGSTEN BORE RIFLE – broń o małej mocy, wymaga amunicji 18.
OXY 6 FLAMER JUNIOR – mały miotacz ognia, uważaj na odbijające się kule.
HYD-FLUORINE HAND LASER – szybki i poręczny, idealny dla kobiet.
SHOTGUN – klasyczna broń o dużej sile, ale powolna w ładowaniu.
XONIC STUNNER – broń elektryczna, która paraliżuje przeciwników.
M-73 AUTO-GUN – szybki i celny karabin automatyczny, działa na 44 THV.
SNIPER RIFLE – idealna na szybko poruszające się cele, używa amunicji 9 mm.
NAOMI GRENADE LAUNCHER – skuteczny na masywne cele, działa z granatami 40 mm.
UPBI ISSUE 38 – lekka broń agentów UPBI, działa na naboje 38 UPBI GLASER.
BLASTER 52-G – broń elektryczna, ale rozpuszcza się w płynie.
AUTO SENTRY KIT – automatyczny miotacz płomieni, który skanuje teren i atakuje wszystko, co się rusza.
PROXIMITY MINE – mina na ruchliwe cele, wybuch aktywowany po odbezpieczeniu.
GRENADES – ręczne granaty, mogą być używane samodzielnie lub jako amunicja do granatnika.
To specjalne przedmioty, które oferują różnorodne bonusy. Każdy z nich ma inne zastosowanie:
BANISH WALL – niszczy wszystko wokół.
BRIDGE – tworzy tymczasową kładkę.
CURE POISON – leczy z trucizn.
ELECTRIFY – wywołuje skupienie energii, działające jak broń.
FARSIGHT – zwiększa zasięg skanera.
FIREBALL – wyładowuje się jak miotacz płomieni.
FIRESHIELD – lepsza wersja tarczy.
FLOAT – chroni przed obrażeniami przy skokach z wysokości.
GILLS – pozwala oddychać pod wodą.
HEAL – leczy postacie.
INFERNO – broń o dużej sile rażenia.
MIRACLE – losowo dodaje nowy przedmiot do ekwipunku.
PART WAVES – kumuluje wilgoć, co może rozpuścić broń.
REPAIR – naprawia uszkodzony sprzęt.
SHIELD – podstawowa tarcza ochronna.
SHOCK BLAST – chwilowo oślepia przeciwnika.
SHIFT – daje ci możliwość krótkiego unoszenia się nad ziemią.
STRENGTH – zwiększa siłę noszenia ekwipunku.
TELEPORT – przenosi na krótką odległość.
TRANSMUTE – zamienia wybrany przedmiot w losowy inny.
WATERPROOF – ochrania przed wodą, chroniąc broń.
Gra oferuje wiele strategicznych opcji i wymaga od gracza przemyślanych decyzji, zarówno przy wyborze drużyny, jak i wyposażenia. Z odpowiednią drużyną, znajomością terenu i efektywnym wykorzystaniem broni oraz PSIONIC-AMP, masz szansę uratować świat.
Zobacz także:
Wynajęci najemnicy
Tu możesz podzielić się swoją opinią na temat recenzji Poradnik.