Ocena: ( 9.63 / 10 )
Głosów: 8 Pobrano: 209 razy.
3…2...1…Start! Super Mario Kart to jedna z najwspanialszych gier na SNES’a !
Wydała ją firma Nintendo w roku 1992 . Nie jest to klasyczna ściganka, o nie !
Do wyboru mamy tu mnóstwo przedmiotów specjalnych !Teraz, będzie co nieco o samej rozgrywce.
Postaci
Mario – Znany i kochany przez większość fanów starych gier , jeździ w miarę szybko, lecz jest nieco ciężki.
Luigi – Brat Mario , drugi z najsłynniejszych braci konsoli SNES , podczas jazdy sprawuje się
niemal identycznie jak Mario.
Yoshi – Zielony dinozaur, wspaniały towarzysz i przyjaciel wyżej wymienionej dwójki. Ma bardzo duże przyśpieszenie ,lecz rozwija nieco mniejszą prędkość maksymalną niż Mario, czy Luigi.
Królewna – Przyjaciółka Mario i Luigiego , sprawuje rządy nad Grzybowym Królestwem. Jeździ się nią tak jak Yoshi’m.
Bowser – Zły smok , przywódca Armii Żółwi , wciąż usiłuje porwać Królewnę. Jest dosyć masywny , toteż ma słabe przyśpieszenie, prędkość rozwija przeciętną, lecz gdy się rozpędzi, jest trudny do wyprzedzenia.
Donkey Kong – Duży , brązowy goryl, kolejna z SNES’owych postaci . Jeździ się nim tak jak Bowserem , ich masywność można wykorzystać do taranowania innych.
Toad – Grzyboludek, przyjaciel Mario i Luigiego. Jest szybki , ale bardzo lekki , co powoduje, że może być spychany przez kogokolwiek.
Koopa Troopa – Żółw , jeden z podwładnych Bowsera . Przejawia podczas jazdy takie same cechy jak Toad.
Tryby jazdy
Mistrzostwa - 50 cc - łatwy , 100 cc - średni , lub 150 cc - dla mistrzów kierownicy.Odblokowuje się,kiedy ukończymy dwa poprzednie (50 cc i 100 cc) ze złotymi pucharami w każdych mistrzostwach.
Jazda na czas – ścigamy się sami ze sobą
Mistrzostwa z kolegą – tak samo jak tryb mistrzostw pojedynczych , tylko że gramy we dwóch.
Wyścig z kolegą – Podobnie jak w trybie walki z czasem, lecz jeździmy z partnerem pojedynczym wyścigu.
Walka – Mamy dookoła siebie trzy baloniki, używamy PRZEDMIOTÓW do niszczenia ochrony przeciwnika.
Przedmioty
Banan – Najgroźniejsza ze wszystkich broni w całej grze. Możemy go postawić zapomocą przycisku A , lub wystrzelić używając strzałki w przód i przycisku A (jednocześnie).
Czerwona skorupa – Samonaprowadzany pocisk ,goni przeciwnika, dopóki nie uderzy w ścianę, albo nie zostanie zablokowany bananem , zieloną skorupą, lub inną czerwoną skorupą. Do wystrzelenia za pomocą przycisku A.
Zielona skorupa – Wieczny pocisk. Po wystrzeleniu (przycisk A) odbija się od ścian dotąd, aż nie uderzy w inny przedmiot, lub w przeciwnika. Może służyć jako mina (przycisk A i strzałka w tył jednocześnie).
Piórko – Daje nam możliwość super-skoku (przycisk A).
Grzybek – Po użyciu (dalej nie będę chyba musiał mówić „przycisk A”) uzyskujemy efekt przyśpieszenia.
Gwiazdka – Po użyciu (jak w zwykłym SMB) uzyskujemy czasową nieśmiertelność i dodatkowo przewracanie przeciwników.
Duch – Kradnie przedmiot naszego przeciwnika (dostępny tylko w trybie walki, lub gry z inną osobą).
Moneta – Daje 2 nam monety
Piorun – Po użyciu na przeciwników spada piorun, który ich zmniejsza i wydusza z nich pieniądze. Gdy są pomniejszeni, możemy ich PRZEJECHAĆ NA PLACEK.
Ocena
Super Mario Kart to moja ulubiona gra. Co tu dużo gadać, muzyka, grafika, postaci…
10 / 10 to chyba wystarczające wytłumaczenie…
Zobacz także:
SMK
Tu możesz podzielić się swoją opinią na temat recenzji Karting.