Ocena: ( 7.5 / 10 )
Głosów: 2 Pobrano: 2 razy.
Worms 3D — klasyka gatunku, która miała trudne zadanie przenieść znaną i lubianą formułę gry na zupełnie nowy poziom. Rozwój serii Worms rozpoczął się od prostych, arkanów z podgatunku "artyleryjskiego", jak na przykład Scorched Earth, gdzie gracze zajmowali się jedynie obliczaniem trajektorii strzałów. Jednak Worms wprowadziło nowy element — dynamiczne pole bitwy z ruchomymi jednostkami, które ożywiły cały proces rozgrywki. Od tamtego czasu seria rozwijała się, tworząc unikalny styl graficzny oraz wprowadzając zróżnicowane rodzaje broni i ekwipunku, co uczyniło ją kultową na wielu platformach.
Przełomowym krokiem dla serii miało być wprowadzenie trzeciego wymiaru, co w tamtych czasach było popularnym posunięciem marketingowym. Niestety, Worms 3D nie uniknęło problemów, które dotknęły inne gry próbujące swoich sił w 3D — grafika straciła na jakości, a sterowanie stało się bardziej skomplikowane. Niemniej jednak, Worms 3D oferuje kilka klasycznych trybów znanych z wcześniejszych odsłon, takich jak kampania, szybka potyczka, tryb treningowy oraz możliwość rozgrywki w trybie multiplayer — zarówno lokalnie, jak i przez internet. Gracze mogą tworzyć własne zespoły, personalizować je, wybierając ulubione bronie, głosy czy nazwy dla poszczególnych robaków, co daje szerokie możliwości dostosowania rozgrywki.
Główne zadanie w grze pozostaje niezmienne: eliminacja wszystkich wrogich robaków. Kampania w Worms 3D składa się z 35 misji, w których gracze muszą realizować specyficzne cele, jak zniszczenie przeciwników, zbieranie skrzyń czy niszczenie określonych obiektów na mapie. Za sukces w każdej misji przyznawane są nagrody w zależności od skuteczności działania. Złote medale otwierają dostęp do dodatkowych treści, takich jak nowe mapy, tryby gry, a także specjalne przedmioty. Gra zawiera także ukryte „easter eggs”, które po odkryciu pozwalają na odblokowanie jeszcze większej liczby tajnych przedmiotów.
Wprowadzenie trzeciego wymiaru w grze nie obyło się bez wpływu na użycie broni. Niektóre rodzaje, jak strzelba, zyskały na przejrzystości dzięki widokowi z perspektywy pierwszej osoby, co ułatwia celowanie. Jednak bronie wymagające precyzyjnej balistyki, takie jak bazuka czy granaty, stały się trudniejsze w użyciu, ponieważ teraz trzeba brać pod uwagę trzy osie oraz siłę wiatru, która wciąż oddziałuje na trajektorię pocisków. Walka skupia się bardziej na bezpośredniej linii wzroku z przeciwnikiem, co różni się od wcześniejszych dwuwymiarowych odsłon, gdzie gracze mogli planować swoje ataki na całą mapę.
Jednym z przydatnych narzędzi w Worms 3D jest widok z góry, który pomaga w orientacji na mapie, ułatwiając lokalizację sojuszników, wrogów i przedmiotów. Z takiej perspektywy można również precyzyjniej wyznaczać cele dla nalotów, chociaż celowanie wciąż wymaga sporo czasu i cierpliwości. Specjalne bronie, takie jak bananowa bomba czy eksplodująca owca, również wracają w tej odsłonie, pozwalając graczom na rekompensowanie błędów siłą swoich ataków.
Worms 3D mimo swojego humoru i ciekawych detali graficznych, bywa wyzwaniem — szczególnie dla tych, którzy muszą przyzwyczaić się do nowego, trójwymiarowego formatu rozgrywki. Konieczność nauki nowego systemu kontroli może być frustrująca.
Tu możesz podzielić się swoją opinią na temat recenzji Robaki 3D.