Doom

Doom
Producent i rok wydania:
id Software 1993
Platforma:
PC
Porady:
Pobierz grę
(6.161 MB)
Gra także w wersji:
Nintendo SNES - DoomZX Spectrum - Doom
Zobacz także:
Doom 2Doom 6666Doom: The MovieDoom: Fall of MarsChacal 3DFinal DOOM: The Plutonia ExperimentFinal DOOM: TNT: EvilutionThe Ultimate DOOMDoom64 EXDoom 2DDoom 0.2DOOM: Collector's EditionDuck Doom DeluxeDoom: Legions RevisitedThe Lost Episodes of DoomDoom 0.5Doom Press Release BetaDoomed

Ocena: ( 8.35 / 10 )
12345678910

Głosów: 95 Pobrano: 1102 razy.

Zaloguj się, aby ocenić grę!
Nie masz konta? załóż je!
Opisy broni, przeciwników, itemów itp. - Bronie dostępne w grze 1. Fist - pięść Jest z nami od początku gry, posiada kastet, siła jej uderzenia powoduje uszkodzenie u przeciwnika od 2 do 20 punktów (po wzięciu Berserku od 20 do 200 punktów). 2. Chainsaw - Piła łańcuchowa Można ją znaleźć tylko w ukrytych miejscach. Nie jest zbyt pomocna, gdyż musimy podejść do przeciwnika aby go zabić, jednak fajnie się rżnie przeciwników piłą. Powoduje uszkodzenie takie same jak Pięść, czyli od 2 do 20 punktów. 3. Pistol - Pistolet Pierwsza... Więcej >>>
Inne: Doom i boom!!! | Krwawy następca Wolfa!! | Historia Doom | DOOM!!! | Wolfenstein -> Doom | Więcej >>>
Doom: Doom - Gameplay -... Doom:  Doom:  Doom:  Doom:

Kody/Tipsy

Uruchamianie gry na prawdziwym retro komputerze 386 z 4 mb RAM i 40 mhz:

Przy tak małej ilości pamięci może wyskoczyć komunikat, że jej brakuje. Wówczas są dwie metody na uruchomienie gry:

1. Uruchomienie gry z czystego Dosa:

a) z dyskietki startowej

b) przytrzymując shift przy starcie komputera.

Ta metoda powinna pozwolić na uruchomienie gry, ale bez dźwięku (jedynie pc speaker), bez obsługi cd-romu i myszy.

2. Modyfikacja plików autoexec.bat i config.sys: trzeba wyłączyć dwa parametry, dopisując przed nimi parametr REM. W autoexec: REM C:\DOS\SMARTDRV.EXE (lub inne miejsce, gdzie posiadasz smartdrv.exe). To powinno wystarczyć, a jeśli nie, to jeszcze w config to samo trzeba zrobić z parametrem uruchamiającym EMM386.EXE. Wówczas Doom powinien się uruchomić. Jeśli masz wczytane sterowniki do karty dźwiękowej, myszy i cd-romu, to powinno wszystko działać.

Dodał: kamiledi15
2021-06-12 20:42:27

W piątej planszy drugiego epizodu - Command Center zrób wszystko i wróć do komnaty z bijącym sercem na słupku i wejdź do lewego pokoju (tam, gdzie były lub są Demony). Użyj przełącznika po prawej (zresztą innego nie ma) i wyjdź. Podniosły się schody do czerwonej ściany. Przejdź
przez nią, wejdź w teleport i wytłucz Zagubione Dusze (lub, jak kto woli, Czachy) i przejdź do pokoiku obok. Zapraszamy do zwiedzania Tajemniczej Fortecy.

W trzeciej planszy pierwszego epizodu - Toxin Rafinery, po załatwieniu wszystkich i wszystkiego wróć na początek i idź na lewo. Przez drzwi na wprost, po schodach. Kiedy będziesz już prawie u góry, usłyszysz dźwięk otwieranych drzwi. Musisz szybko pobiec w prawo i wejść na kawałek ściany, który zjechał. Dalej znajdziesz przełącznik, który podnosi przejście na środku basenu z kwasem (zaraz na początku). Teraz będziesz mógł odwiedzić, dotąd niedostępną, Bazę Wojskową.

PS Jeżeli na schodach pobiegniesz w lewo, znajdziesz Supercharge.

Fajna gra, lecz czasami denerwuje liczbą różnych stworów. Można sobie pomóc zaglądając do katalogu DOOMDATA, znajdziesz tam zapisane gry. Na początku znajduje się zapis, który podajemy podczas "sejwowania".

offset 56h - stan zdrowia
offset 5Ah - wytrzymałość "pancerza"
offset CEh - amunicja pistoletowa i do działka
offset D2h - naboje do strzelby
offset DAh - zapas pocisków do bazooki

Oto kilka kombinacji do wpisywania w czasie gry (litera po literze) w razie wiadomej potrzeby:

IDMYPOS - miejsce, gdzie stoisz, w tłumaczeniu na układ heksadecymalny.

IDBEHOLDV - mniej więcej to samo co IDDQD (nieśmiertelność) tylko, że czasowa i na biało (?).

IDCHOPPERS - coś dla drwali, czyli piła automatyczna i bynajmniej nie służy ona do drewna.

Natomiast następujące parametry wpisujemy przy uruchamianiu gry (np. doom -devparm):

DEVPARM - zdjęcie aktualnego ekranu na dysk w formacie PCX (po naciśnięciu F1)
LOADGAME X - za X wpisujemy numer save'a (np. loadgame 2) i od niego zaczynamy grę.
CONFIG X - inicjacja gry z inną konfiguracją (X - nazwapliku.ext).
EPISODE X - start od epizodu (X - od 1 do 3).
SKILL X - stopień trudności (X - od 1 do 14).
NOMUSIC - bez muzyki
NOSOUND - bez dźwięku
NOSFX - bez efektów (dźwiękowych)
NOJOY - bez joysticka
NOMOUSE - bez myszy

Dostępnych jest jeszcze kilka podobnych parametrów, głównie do celów sieciowych (LEFT, RIGHT, DEATHMATCH, NET, X, itp.). Oczywiście parametry można stosować razem (np. DOOM -LOADGAME X -SKILL X).
Więcej informacji o grze w sieci można uzyskać w pliku README.

W trakcie gry są aktywne ukryte hasła, ułatwiające przeżycie, które możemy uruchomić z klawiatury.

IDKFA - otrzymasz wszystkie klucze, wszystkie rodzaje broni, itd.
IDDQD - będziesz niewrażliwy na ogień przeciwników
IDDT - pokazuje na mapie wszystkie ściany, ponowne użycie hasła ujawnia wszystkie obiekty
IDCLEV12 - skok do innej części gry - pierwsza cyfra oznacza numer misji, a druga jej poziom, np. skok do pierwszej misji
i na drugi poziom
IDBEHOLDI - stajesz się niewidzialny
IDBEHOLDS - zwiększa moc Twojej pięści
IDBEHOLDR - chroni przed żrącymi cieczami
IDBEHOLDL - rozjaśnia pomieszczenia
IDSPISPOPD - możesz przechodzić przez ściany
IDBEHOLDA - przedstawia całą mapę

Powyżej podane hasła działają o wiele za krótko (oprócz ostatniego), ale można ich używać wielokrotnie.

Można pomóc sobie prościej: klawisz Tab - cała mapa, klawisz F11
- rozjaśnia ciemności.

IDHOLDA - mapa (Tab włączasz).

Bartek Konikowski (Łask)

Jeżeli uruchomimy grę w sposób: doom devparm

Program odpowie w trakcie uruchamiania się:
"DEVELOPMENT MODE ON"

Teraz po wciśnięciu klawisza F1 zawartość ekranu "spływa" na dysk
do zbioru DOOM??.PCX.

Program przechowuje (domyślnie) konfiguracje i zapisane stany gry w katalogu DOOMDATA na dysku C:. Stany gry zapisywane są w zbiorach DOOMSAV?.DSG. Oto niektóre bajty o podstawowym znaczeniu w grze. Pozycje poszczególnych bajtów podane są względem początku pliku
w systemie szesnastkowym:

1. Bajty odpowiedzialne za posiadane przedmioty (0 = nie ma; 1 = jest)

B8h - pistolet
BCh - strzelba
C0h - automat
C4h - wyrzutnia
C8h - miotacz plazmowy
CCh - BFG 9000
D0h - piła
80h - niebieska karta-klucz
84h - żółta karta-klucz
88h - czerwona karta-klucz
8Ch - niebieska czacha-klucz
90h - żółta czacha-klucz
94h - czerwona czacha-klucz
98h - plecak

2. Ilość posiadanej amunicji:

D4h:D7h - pestki
D8h:DBh - patrony
DCh:DFh - rakiety
E0h:E3h - baterie

Uwaga! Jeżeli wpiszemy wartość większą od maksymalnej ilości danej amunicji, to po podniesieniu w czasie gry np. magazynka program obcina ilość amunicji do wartości maksymalnej.

3. Kondycja:

5Ch:5Fh - zdrowie
60h:63h - opancerzenie

Uwaga! Podniesienie niebieskiego flakonika redukuje zdrowie do 199%.

4. Maksymalna ilość posiadanej amunicji:

E4h:E7h - pestki
E8h:EBh - patrony
ECh:EFh - baterie
F0h:F3h - rakiety

5. Czas, jaki pozostał do końca działania przyrządów i pomocy (niezbyt naukowych):

68h:6Bh - niezniszczalności
70h:73h - niewidzialności
74h:77h - działania kombinezonu
7Ch:7Fh - działania noktowizora

Czas wyrażony jest w jednostkach równych 1/35 s.

Uwaga! Wzięcie np. kombinezonu redukuje czas do normalnej wielkości (tutaj FF FF FF FFh = niecałe 4 lata). Jest jeszcze jedno małe utrudnienie. Po przejściu do następnego etapu czasy te są zerowane.

Dodał: ever_alone
2011-01-04 14:19:17

Uruchom grę z parametrem -DEVPARM. W czasie gry wpisz hasło IDMYPOS i natychmiast wykonaj screen shot'a klawiszem F1, po czym nie ruszając się z miejsca w grze! zapisz stan gry.

Po wyjściu z gry znajdź w podkatalogu DOOM plik DOOM00.PCX. Użyj polecenia View (F3) w Norton Commanderze. Ujrzysz ekran z gry, na górze zobaczysz ciąg liter i cyfr. Interesują cię następujące ciągi,
np. X,Y = (0X4200000,0XF1E00000)

Są to współrzędne twojego położenia na danym poziomie. Edytorem dyskowym otwórz plik SG, w którym zapisałeś stan gry. Odszukaj ciągi znaków odpowiadających X i Y (pamiętaj o odwróceniu kolejności - np. X w naszym przykładzie to 00 00 20 04h) i zamień go na inny ciąg liczb, zmieniając tym samym swoją pozycję.

O ile należy zmienić X lub Y, zobaczysz sam eksperymentując. Np. do przejścia znajdujących się na północy drzwi, stań przed nimi, zrób to co trzeba i do Y dodaj np. 14h.

Dodał: Mafia
2010-10-09 18:28:20

UWAGA - Testowane z wersją Shareware!

Fajna gra, lecz czasami denerwuje liczbą różnych stworów. Można sobie pomóc zaglądając do katalogu DOOMDATA, znajdziesz tam zapisane gry. Na początku znajduje się zapis, który podajemy podczas "sejwo-wania".
OFFSET 56 h — stan zdrowia
OFFSET 5A h — wytrzymałość "pancerza"
OFFSET CE H — amunicja pistoletowa i do działka
OFFSET D2 h — naboje do strzelby
OFFSET DA h — zapas pocisków do bazooki

Dodał: MPEK
2010-06-16 15:56:05
IDDT - ukryte wejścia zostaną pokazane na mapie, dwukrotne wpisanie pokaże także rozmieszczenie przedmiotów, trzykrotne natomiast powrót do pierwotnego stanu

IDDQD - nieśmiertelność, ponowne wpisanie to powrót do początkowego stanu

IDKFA - wszystkie bronie i amunicja, klucze i zbroje;

IDCLEVxx - przeskok do wybranego poziomu, gdzie "xx" to numer poziomu i epizodu

IDSPISPOPD - przechodzenie przez ściany, dwukrotne wpisanie to powrót do poprzedniego stanu

IDCHOPPERS - piła

IDBEHOLDA - cała mapa

IDBEHOLDI - niewidzialność (działa przez minutę)

IDBEHOLDL - noktowizor (działa 2 minuty)

IDBEHOLDR - zbroja

IDBEHOLDS - mocne uderzenie pięścią

IDBEHOLDV - niewidzialność (działa pół minuty)

gry
Dodał: matucha
2007-06-16 14:29:24
Wpisz podczas gry:
IDKFA - otrzymasz wszystkie klucze, wszystkie rodzaje broni, itd.
IDDQD - godmode
IDDT - pokazuje na mapie wszystkie ściany, ponowne użycie
hasła ujawnia wszystkie obiekty
IDCLEV12 - skok do innej części gry - pierwsza cyfra oznacza numer
misji, a druga jej poziom, np. skok do pierwszej misji i na
drugi poziom (oczywiście mogą być inne cyfry)

IDSPISPOPD - możesz przechodzić przez ściany

IDBEHOLD - otwiera się "cheat menu",
IDCLEV XY - skok do poziomu Y misji X,
IDBEHOLDx - zamiast x wstawiamy:

R - skafander radiacyjny,
I - niewidzialność,
V - nieśmiertelność,
A - mapa,
L - włącza światło,
S - "bersek". zwiększa moc Twojej pięści
EPISODE X - początek od epizodu X;
Klawisz TAB - cała mapa;
F11 - rozjaśnia ciemności.

**********************

Dodał: rit
2006-09-16 12:57:43
Strona: 1

Dodaj kody / tipsy

Tu możesz dodać znane Ci tipsy, kody i inne sztuczki do gry Doom, które ułatwiają granie i przejście gry.
Pamiętaj, przed dodaniem kodów, tipsów czy innych sztuczek do gry, upewnij się, czy już ktoś inny podobnych nie dodał.

Zaloguj się, aby dodać swoje kody i tipsy!
Nie masz konta? załóż je!
:. Copyright by Stare.e-gry.net .: